خبر فوری

 
اهداف ورود زیردریایی هسته ای آمریکا به آب های دریای مدیترانه
کد خبر :380781831

15:59 1397/06/10


برچسب ها : آمریکا, روسیه, زیردریایی آمریکایی, سوریه, مدیترانه,

زیردریایی هسته ای نیروی دریای آمریکا موسوم به”USS NEW PORT” مجهز به موشک "تاماهاوک"روز پنجشنبه با عبور از تنگه جبل الطارق وارد آبهای دریای مدیترانه شد.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزای المنار:زیردریایی هسته ای نیروی دریای آمریکا موسوم به”USS NEW PORT” مجهز به موشک "تاماهاوک"روز پنجشنبه با عبور از تنگه جبل الطارق وارد آبهای دریای مدیترانه شد.

مقامات پنتاگون ضمن تائید ورود این  زیردریایی هسته ای ارتش آمریکا به جبل الطارق مدعی شده اند این سفر بر اساس برنامه لوجستیکی از قبل برنامه ریزی شده بود و هدف آن بازدید فنی میباشد.
این در حالی است که پیش تر ژنرال ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که گروهک تروریستی «تحریر الشام» قصد دارند تا با صحنه سازی حمله شیمیایی،دولت سوریه را متهم به حمله شیمیایی علیه غیر نظامیان کنند.تا با این بهانه نیروهای ائتلاف غرب به فرماندهی آمریکا،تاسیسات دولتی سوریه را مورد حمله قرار دهند.

وی افزود به این منظور ناو "The Sullivans"  نیروی دریای آمریکا مجهز به 56 موشک "کروز استف" چند روز پیش وارد آبهای خلیج فارس شده است.

شایان ذکر است که پیش از این رسانه های آمریکایی اعلام کرده بودند، نیروهای اطلاعات نظامی آمریکا فهرست اولیه ای از تاسیسات سوریه را آماده کرده اند که در صورت فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور،این تاسیسات را مورد حمله خود قرار خواهند داد.

 

طی هفته اخیر خبرهایی از حمله احتمالی آمریکا و ائتلاف که شامل فرانسه، انگلیس و غیره به گوش می‌رسد. گفته می شود که احتمال دارد آمریکا به بهانه ی حمله شیمایی به ادلب، به خاک سوریه تجاوز کند. این درحالی است که طبق گزارش های به دست آمده از سوریه ادلب به عنوان پناهگاه نهایی تروریست ها در سوریه است که در پی آن ارتش سوریه در حال آماده سازی نیروهای خود برای فرستادن آنان به ادلب برای نابودی تروریسم است. ارتش سوریه نیز طی بیانیه ای اعلام کرده است که هدف اصلی این عملیات، نابودی گروه های تروریستی مستقر در ادلب بالخصوص گروه جبهه النصره است‌.

یک منبع نظامی در ارتش سوریه اعلام کرد مقامات ترکیه از سوریه خواسته‌اند عملیات نظامی برای آزادسازی استان «ادلب»، واقع در شمال غرب این کشور را به تاخیر بیاندازد.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته است که ترکیه از طریق طرف روسی به سوریه پیام داده و از دمشق خواسته عملیات نظامی مذکور را تا چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) به تعویق درآورد.

منبع سوری مدعی شده است که ترکیه با این کار می‌خواهد طی مهلت داده شده به آن، گروهک تروریستی «جبهه النصره» ( تحریرالشام)، شاخه سوری گروهک «القاعده» را که در لیست سیاه تروریستی آمریکا و روسیه است، برای منحل شدن قانع کند.

 

خبرهای تکمیلی از حمله احتمالی آمریکا و ائتلاف آن و واکنش قدرت های منطقه نسبت به این اقدام آمریکا...

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در روز پنج‌شنبه هشدار داد، آمریکا با تجهیزاتی که به منطقه منتقل کرده، این توانایی را دارد که در ۲۴ ساعت حملاتی را علیه دولت سوریه به انجام برساند.

زاخارووا همچنین گفت، ائتلاف به رهبری آمریکا حدود ۷۰ مورد تجهیزات پرتابی در خاورمیانه مستقر کرده است، بنابراین، با در نظر گرفتن تدارکات و آماده‌سازی‌های آمریکا در منطقه، حمله جدید علیه سوریه ممکن است اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد که این زرادخانه حدود ۳۸۰ موشک کروز را شامل می‌شود و این در شرایطی است که نیروی دریایی آمریکا دو ناو موشکی «کارنی» و «راس» را نیز در منطقه مستقر کرده است که هر یک از این ناوها به ۲۸ موشک کروز «تام هاوک» مجهز هستند.

وزارت دفاع روسیه چند روز پیش هشدار داد که آمریکا تجهیزات خود در نزدیکی سوریه را تقویت کرده و به دنبال آن است تا به بهانه حمله‌ شیمیایی در سوریه به نیروهای دولتی سوریه حمله کند. روسیه با هشدار در این رابطه تاکید کرده که تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز بویژه با استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و در نهایت هرگونه حمله احتمالی آمریکا و کشورهای غربی به این کشور غرب آسیا ممانعت به عمل آورد.

این درحالی است که امروز (یک شنبه) طبق گفته وزارت دفاع روسیه، تروریست هایی دستگیر شده اند که طبق اعترافات خود تروریست ها، آنان را آمریکا آموزش داده و به منطقه فرستاده است. 

هدف روسیه از برگزاری رزمایش...

روسیه اعلام کرد رزمایش دریایی این کشور در مدیترانه، بخشی از برنامه‌ریزی‌ کرملین برای اجرای عملیاتی بزرگ با هدف مقابله با شبه‌ نظامیان مخالف دولت در استان ادلب است.

استان ادلب در شمال سوریه، یکی از آخرین مناطق بزرگ تحت کنترل مسلحین و تکفیری های مخالف دولت محسوب می‌شود و از نظر کارشناسان، روسیه به عنوان اصلی‌ترین متحد دولت سوریه درصدد است که از این رزمایش به عنوان اقدامی بازدارنده در مقابل حملات هوایی غربی‌ها به مواضع نیروهای دولتی سوریه استفاده کند.

(که البته با توجه به سابقه روسیه در عدم واکنش به حملات خارجی، بعید است غربی ها از تحرکات روسیه حساب ببرند...)

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنج‌شنبه گفت: «تجمع تروریست‌ها در استان ادلب اصلا خوب نیست و نباید در قبال آنها منفعل بود...وضعیت کنونی سوریه این پتانسیل عظیم را دارد تا شرایط باز هم پیچیده‌تر شود».

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا نیز به واشنگتن درباره «تجاوز بی‌اساس و غیرقانونی به سوریه» هشدار داد. او گفت مسکو دربارۀ نشانه‌هایی که حاکی از برنامه‌ریزیِ جدید آمریکا برای حمله هوایی به سوریه است، نگران است.

 

رزمایش اصلی در مدیترانه که طی روزهای ۱ تا ۸ سپتامبر (۱۰ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود، بزرگترین رزمایش دریایی روسیه از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در این منطقه است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که منطقه رزمایش «در راستای تضمین ایمنی حمل و نقل هوایی و دریایی و بر اساس مقررات بین‌المللی، برای هواپیماها و کشتی‌ها یک منطقه #خطرناک اعلام می‌شود.»

قرار است بیش از ۲۵ کشتی جنگی و کشتی پشتیبانی و نزدیک به ۳۰ هواپیما از جمله جت‌های جنگنده و بمب‌افکن‌های راهبردی در این رزمایش شرکت کنند. بخشی از این مانور بزرگ شامل تمرین‌های پدافندی، ضددریایی و ضد مین می‌شود و کشتی‌هایی از پایگاه‌های دریایی روسیه در دریای شمال، دریای بالتیک و دریای سیاه همچنین بخشی از ناوگان دریای خزر روسیه در این مانور شرکت دارند.

 

در روز گذشته نیز زیر دریایی های آمریکا وارد دریای مدیترانه شده اند.  که ورود زیردریایی های آمریکا به دریای مدیترانه، واکنش روسیه را به همراه داشت.

امروز دو هواپیمای گشت دریایی ضد زیردریایی توپولف-۱۴۲ روسیه بهمراه دو بمب افکن سوخو-۳۴ و دو جنگنده چند منظوره سوخو-۳۵ به پایگاه حمیمیم سوریه وارد شدند.  

جلسه فوق سری سید حسن نصرالله و بشار اسد در خصوص حمله آمریکا به سوریه و تصمیم نهایی حزب الله و دمشق در این خصوص.

روزنامه الثبات‌ چاپ لبنان نوشت، تل آویو از طریق برخی منابع خبرهایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان طی روزهای اخیر تصمیمی بی سابقه گرفته اند که درصورت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه و عبور از خط قرمزهای محور مقاومت ، فورا آن را عملیاتی خواهند کرد.

 

به نوشته این روزنامه، برای اسرائیل محرز نشده است که این تصمیم در یک تماس تلفنی گرفته شده است یا در دیداری مستقیم.

پس از افزایش فشارها بر دونالد ترامپ به دلیل مشکلات داخلی و رسوایی جنسی وی، او می خواهد با راه اندازی جنگ در سوریه اذهان عمومی را به سوی خارج هدایت کند.

آمریکا درحال تلاش برای همراه کردن انگلیس و فرانسه با خود در این حمله است.

طبق گزارش تحلیل گران نظامی آمریکا، این حمله به زودی و باشدت تمام، به مقرهای مهم نظامی در سوریه انجام خواهد شد.

طبق گزارش های به دست آمده ، خبرهایی از سفارت اسرائیل در روسیه انتشار یافته است که این خبر حاکی از  همراهی جنگنده های اسرائیلی در جنگ پیشرو است، که پس از انتشار این خبر، روسیه طی بیانیه ای به تل آویو هشدار داده است که درصورت انجام این کار از سوی اسرائیل، اسرائیل باید منتظر پاسخ کوبنده ای از سوی روسیه باشد.

روزنامه لبنانی همچنین اظهار داشت که نیروی هوایی سوریه آماده پاسخ  به انواع حملات احتمالی است.

طبق بیانات وزارت دفاع روسیه، ارتش روسیه نیز که از سال 2015 در سوریه حضور دارد، هم اکنون بیشترین نظامیان موجود در سوریه مربوط به نظامیان ما هستند، که درصورت حمله آمریکا به سوریه با پاسخ کوبنده ای روبرو خواهد شد و تمامی مقرهای نظامی آمریکا در منطقه را باخاک یکسان خواهیم کرد.

روزنامه لبنانی در پایان گزارش خود نوشته است که درصورت بروز اشتباه آمریکا درمورد حمله به سوریه، علاوه بر مقرهای آمریکا، اسرائیل را نیز مورد هدف قرار خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1