خبر فوری

 
انکار طالبان از وجود پناهگاه های تروریستی در افغانستان با وجود تاکید مکرر پاکستان و آمریکا بر این مسئله
کد خبر :76695456

11:27 1402/04/27


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, پناهگاه, تروریست, تروریسم, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, سخنگوی وزارت خارجه, فرمانده ارتش پاکستان, وزیر دفاع پاکستان,

پس از ابراز نگرانی های مکرر پاکستان از حضور پناهگاه های امن تروریستی در افغانستان، آمریکا نیز گفته است که افغانستان به عنوان محلی امن برای حملات تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از تاکید مکرر مقامات نظامی و سیاسی پاکستان مبنی بر وجود پناهگاه های امن تروریستی در افغانستان، این بار آمریکا نیز در حمایت از پاکستان این سخنان را تکرار کرده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه طالبان افغانستان باید به هر نحوی که شده تضمین دهند که نه تنها کشور شان برای حملات تروریستی مورد استفاده قرار نگیرد اظهار داشت بلکه اجازه ندهند سرزمین شان به پناهگاه امنی برای تروریست ها تبدیل شود.

سخنگو در ادامه با بیان اینکه متوقف کردن تروریسم وظیفه طالبان است، تاکید کرد که افغانستان به عنوان محلی امن برای حملات تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد.

نگرانی های مقامات نظامی و سیاسی پاکستان

مقامات نظامی و سیاسی پاکستان در دفعات متعدد از حملات تروریستی درحال انجام از خاک افغانستان نگرانی خود را ابراز داشته اند.

ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان علاوه بر نشست فرماندهان سپاه های ارتش که 26 تیر برگزار شد، طی بازدید از پادگان نظامی کویته در روز جمعه (23 تیر) با بیان اینکه به همراه تحریک طالبان پاکستانTTP، دیگر گروه های تروریستی خطری برای امنیت کشور هستند، تاکید کرده است که این گروه های تروریستی به صورت آزادانه از خاک افغانستان فعالیت می کنند و پناهگاه های امنی در افغانستان دارند.

وی همچنین از حضور اتباع افغان در حملات تروریستی علیه پاکستان نیز ابراز نگرانی کرده بود.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در پیامی اظهارات فرمانده ارتش پاکستان را تکرار کرد و گفت که پاکستان حق عملیات برای مقابله با تروریسم را دارد. اما اظهارات وی به مزاج طالبان افغان خوش نیامد و پاسخ تندی از طرف مقابل داده شد.

ذبیح الله مجاهد در اظهاراتش گفت که تی تی پی مشکل داخلی پاکستان است و ربطی به کابل ندارد، پاکستان برای مقابله با چالش های داخلی اش در عوض متهم کردن، باید به حل و فصل آن بپردازد.

وزیر دفاع پاکستان مجددا در پیامی گفت: خواه طالبان افغان مایل به مهار ستیزه جویان در داخل افغانستان باشند یا نه، پاکستان مصمم است تروریسم را از قلمرو خود حذف کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان بدون در نظر گرفتن مولفه کشته شدن رهبران ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان در خاک کشورش توسط نیروهای مسلح ناشناس، اظهارات مقامات پاکستان را اتهام عنوان کرده و بیان داشت که ربط دادن حوادث تروریستی در محدوده داخلی پاکستان به افغانستان، برخلاف حقایق می باشد.

وی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع پاکستان که از افغانستان خواست تا متعهد به توافق دوحه باشند، گفته است که قرارداد صلح دوحه، با آمریکا صورت گرفت نه دولت پاکستان؛ همکاری با پاکستان به عنوان یک همسایه جریان دارد.

ارسال نظر

 
1