خبر فوری

 
 
انهدام شبکه تروریستی داعش در ایالت مادیا پرداش هند درپی دستگیری سه تن از عناصر تروریستی
کد خبر :1905214653

12:39 1402/03/07


برچسب ها : آژانس تحقیقات ملی هند, تروریست, تروریست های داعش, تروریسم, داعش, دستگیری تروریست ها, دهلی نو, گروه تروریستی داعش,

آژانس تحقیقات ملی هند NIA در گزارشی بیان داشت یک شبکه تروریستی مرتبط با داعش را در یک عملیات مشترک اطلاعاتی با جوخه ضد ترور ATS پلیس ایالت مادیا پرداش منهدم و سه نفر را از جبالپور دستگیر کرده است.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| آژانس تحقیقات ملی هند NIA در گزارشی بیان داشت یک شبکه تروریستی مرتبط با داعش را در یک عملیات مشترک اطلاعاتی با جوخه ضد ترور ATS پلیس ایالت مادیا پرداش  منهدم و سه نفر را از جبالپور دستگیر کرده است.

براساس گزارش، این دستگیری ها طی عملیات های شبانه نیروها در 13 نقطه از جبالپور صورت گرفت. سه نفر دستگیر شده به نام های سید مامور علی، محمد عادل خان و محمد شهید به دادگاه ویژه NIA در بوپال معرفی خواهند شد.

گفتنی است در این عملیات سلاح های تیز، مهمات، اسناد مجرمانه و دستگاه های دیجیتال کشف و ضبط شده اند. آژانس پرونده ای را در 24 مه (3 خرداد) در خصوص فعالیت های محمد عادل خان از طرفداران داعش که از ماه اوت سال 2022 میلادی زیر رصد قرار گرفت، ثبت کرد. او و یارانش متهم به دست داشتن در نشر تبلیغات داعش از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی و همچنین از طریق برنامه های "دعوه" هستند.

آژانس در بیانیه خود گفت که این شبکه جلسات آموزشی را در مساجد و خانه های محلی برگزار و نقشه ها و توطئه هایی را برای گسترش وحشت در کشور طراحی می کرد. تحقیقات نشان داد که سه متهم به شدت افراطی و مصمم به انجام فعالیت های جهادی خشونت آمیز بودند. آنها به جمع آوری کمک های مالی، انتشار مواد تبلیغاتی داعش، ایجاد انگیزه و جذب جوانان و تلاش برای تهیه اسلحه و مهمات با هدف انجام اقدامات تروریستی مشغول بودند.

به گزارش NIA، سید مامورعلی یک گروه محلی به نام «فی سبیل الله» را ایجاد کرده و یک گروه واتس اپ نیز با همین نام راه اندازی کرد. او به همراه یارانش در صدد تهیه اسلحه بودند و به همین منظور با یکی از تامین کنندگان غیرقانونی اسلحه مستقر در جبلپور در تماس بود. عادل که یک پیرو و حامی سرسخت داعش بود، موفق شده بود گروهی فعال از افراد افراطی همفکر مستقر در جبلپور را جمع آوری کند. NIA اعلام کرد که برخی از اعضای شبکه قبلاً در فکر هجرت (پرواز) به سمت مناطق درگیری بودند، در حالی که برخی دیگر برنامه هایی برای تشکیل یک سازمان محلی برای انجام جهاد خشونت آمیز در هند را داشتند.

در ادامه گزارش بیان شد که تحقیقات نشان داد که محمد شهید برای تهیه سلاح هایی از جمله تپانچه، بمب های دست ساز و حتی نارنجک برای حملات خشونت آمیز در هند برنامه ریزی کرده بود.

ارسال نظر

 
1