خبر فوری

 
انفجار چندین بمب در قندهار افغانستان
کد خبر :995212756

13:09 1399/09/18


برچسب ها : ارتش افغانستان, استان قندهار, افغانستان, انفجار خودروی بمب گذاری شده, بمب گذاری, بمباران هوایی, توافقنامه آمریکا و طالبان, طالبان افغانستان, هواپیماهای آمریکایی,

در ناحیه دامان، ژری، اسپین بولدک و ارغنداب قندهار، استان جنوبی افغانستان، طالبان به ارتش افغانستان حمله کرد.


 

قندهار: به گزارش راز نیوز | در ناحیه دامان، ژری، اسپین بولدک و ارغنداب قندهار، استان جنوبی افغانستان، طالبان به ارتش افغانستان حمله کرد.

اولین بمب گذاری توسط طالبان در کلانتری دامان بوسیله یک کامیون مزدا پر از مواد منفجره در مجاور شهر قندهار انجام شد. طی این بمب گذاری 9 مامور پلیس از جمله عبدالودود رئیس پلیس منطقه، دو پرسنل امنیت ملی، 15 شهروند و 7 کارمند کمیساری منطقه زخمی شدند.

در حمله دوم در منطقه ژری انجام شد که طی آن یک مامور کشته شد.

حمله سوم در بازار منطقه اسپین بولدک به خودروی نیروهای افغانی صورت گرفت که در نتیجه آن یک مامور کشته و 3 مامور دیگر زخمی شدند.

در حمله چهارم که در منطقه پشمول در ولسوالی ژری رخ داد جایی که نیرو های افغان ادعا کردند قبل از رسیدن به هدف، کامیون مزدا حامل مواد منفجره را هدف قرار داده و منهدم کردند. 

در ترناوه، خسروآباد، کلی بابر، کوهک و لابور در منطقه ارغنداب چند حمله به کمپ های ارتش افغانستان روی داد و همچنین در منطقه پنجوائی به بخش های چهارخاب، گل باغ، چهل غور و یخ چال نیز چند حمله اتفاق افتاد.

به گفته برخی منابع این تعداد حملات طالبان به دلیل نقض توافقنامه دوحه توسط ایالات متحده آمریکا است همچنین شب گذشته هواپیماهای آمریکایی منطقه ژری و پنجوائی را بمباران کردند.

لازم به ذکر است که توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان به امضا رسیده و مذاکرات بین افغانی آغاز شده است اما با این وجود هنوز میزان حملات طالبان کاهش نیافته است.

ارسال نظر

 
1