خبر فوری

 
 
انفجار در منطقه هزار گنجی کویته
کد خبر :1602636333

13:46 1399/08/05


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, انفجار, بمب, جاسوس, شبه نظامیان بلوچ, مامور سازمان های امنیتی, کویته,

طی انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در منطقه میدان میوه فروشی واقع در هزار گنجی خیابان کراچی کویته، 3 تن جان باخته و 7 نفر نیز زخمی شدند.


کویته: به گزارش راز نیوز| طی انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در منطقه میدان میوه فروشی واقع در هزار گنجی خیابان کراچی کویته، 3 تن جان باخته و 7 نفر نیز زخمی شدند. این انفجار به همراه تلفات جانی، موجب وارد آمدن خساراتی به خودرو و موتورسیکلت های پارک شده در محل انفجار و مغازه ها نیز شده است. اجساد افراد جان باخته به بیمارستان دولتی و افراد زخمی به مجتمع پزشکی بولان منتقل شده اند.

براساس تحقیقات انجام شده، در موتورسیکلت مواد منفجره ای به مقدار 4 الی 5 کیلوگرم استفاده شده بود.

گفتنی است جیئند بلوچ سخگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و تصریح داشت که این حمله که با استفاده از بمب کنترل از راه دور انجام شد، برای هدف قرار دادن حاجی آزاد مری به همراه همدستانش که از اعضای کلیدی سازمان های امنیتی پاکستان بود، صورت گرفته است.

وی افزود: در این حمله حاجی آزاد خان مری به همراه همدستانش به هلاکت رسیدند، آزاد خان مری از اعضای کلیدی سازمان های امنیتی بود که مرتکب گناهانی چون آزار و اذیت خانواده های شبه نظامیان بلوچ به دستور سازمان های امنیتی، مجبور کردن اعضای مقاومت به تسلیم شدن مقابل دشمنان ما، اشغال اراضی مردم بلوچ فقیر و تشکیل جوخه مرگ علیه شبه نظامیان آزادی خواه بلوچ شده بود؛ وی اخیرا اراضی مردم فقیر مری در منطقه نیوکاهان را اشغال کرده بود.

جیئند بلوچ گفت: سازمان پیش از این هشدار داده بود، افرادی که علیه مقاومت در کنار دشمنان قرار گیرند، باید منتظر عواقب عبرتناک آن نیز باشند و همچنین به مردم بلوچ نیز هشدار دور ماندن از چنین عناصری داده شده است. چنین عناصری در هرجایی و هر زمانی می توانند هدف حملات ما قرار گیرند.

وی در ادامه پیام خود طی گفتگو در مورد اجتماع احزاب اپوزیسیون پاکستان (جنبش دموکراتیک پاکستان PDM)، که امروز در بلوچستان برگزار شد، گفت: اینجا ضروری است که بگویم پی دی ام نیز چهره دوم همان دولت اشغالگر است که دستانشان به خون بلوچ آغشته است. تمامی این احزاب نیز در گذشته همان طور که حزب تحریک انصاف (دولت فدرال) در نسل کشی بلوچ دست دارد، نقش داشته اند. امروز که مریم نواز نایب رئیس حزب مسلم لیگ (ن) را به عنوان مسیحا در بلوچستان نمایش می دهند، در دور دوم دولت پدرش، با انجام آزمایشات اتمی در چاغی، سینه سرزمین بلوچستان را شکافتند و در دوره سوم با موافقت او هزاران بلوچ را قتل عام کرده و ربودند. در دور سابق حزب مردمی پاکستان PPP بود که گورهای دسته جمعی در بلوچستان کشف شدند، سیاست بکش و دور بینداز آغاز شده بود و با تشکیل جوخه مرگ، آن را به جامعه بلوچ تحمیل کردند. هدف از این رابطه در خاک بلوچ، همدردی با بلوچ نیست بلکه هدف کسب قدرت است. هیچ دولتی تاکنون تاثیر مثبتی در بلوچستان نگذاشته است، بلوچستان یک سرزمین اشغالی است که با پشتیبانی همه این احزاب سیاسی مستقیما تحت کنترل ارتش است. انتظار بلوچ از هرگونه تغییر درپی اتحاد سیاسی این چنینی و جنبش، همچون زندگی کردن در بهشت احمقان است.  

این انفجار درحالی رخ داده است که پیش از این سازمان ملی مقابله با تروریسم (نیکتا) در اعلامیه ای از خطر حمله احتمالی تروریستی در شهر کویته و پیشاور خبر داده بود.

جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان ضمن محکوم کردن این حمله و ابراز همدردی با خانواده افراد قربانی، اظهار داشت که تروریست ها برای دستیابی به اهداف شوم خود، درپی تضعیف امنیت کویته هستند.

ارسال نظر

 
1