خبر فوری

 
انفجار در مسجد فیلیپین
کد خبر :994949719

16:07 1397/11/10


برچسب ها : فیلیپین, مسجد, کاتولیک, کلیسا,

درپی انفجار بمب در مسجد جزیره مانداناو فیلیپین، 2 تن جان باخته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند .


 

به گزارش راز نیوز، درپی انفجار بمب در مسجد جزیره مانداناو فیلیپین، 2 تن جان باخته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند . این انفجار در مسجد شهر زامبوآنگا در جزیره مانداناو انجام شده است. قابل ذکر است که روز یک شنبه نیز در کلیسایی در پایتخت این کشور انفجار رخ داده بود. قابل ذکر است که انفجار بمب در کلیسای کاتولیک ها موجب جان باختن 21 نفر و زخمی شدن 40 تن شده بود. مسئولیت انفجار بمب در کلیسای کاتولیک ها را گروه تروریستی 'دولت اسلامی' یا همان داعش قبول کرده بود.

گفتنی است چندی پیش نیز انتخاباتی در پایتخت مطقه ذکر شده برگزار شده بود که شرکت کنندگان در آن به خودمختاری مسلمانان رأی دادند. بیش ترین جمعیت مسلمانان این کشور در جزیره ای به نام مانداناو ساکن است.

 

 


ناگفته نماند که انفجار در مسجد جزیره مانداناو  چهارشنبه صبح با انداختن یک نارنجک به داخل مسجد توسط افراد ناشناس انجام شد. این حمله موجب زخمی شدن و جان باختن تعدادی از مردمی شد که پس از نماز صبح در حال استراحت در مسجد بودند.

پس از انفجار نیروهای امنیتی به طور سریع در منطقه حاضر شده و پس از قُرق منطقه شروع به عملیات جستوجو کردند.

ناگفته نماند که در کشور فیلیپین نیز گروه های تروریستی و مسلح وجود دارند. در دفعات متعدد شاهد این اتفاق بوده ایم که چندی پس از انفجار بمب در کلیسایی در این کشور، مسجدی مورد حمله تروریستی قرار می گیرد.

ارسال نظر

 
1