خبر فوری

 
انفجار بمب در بنگاه املاک بلوچستان
کد خبر :598297784

16:33 1397/11/05


برچسب ها : ارتش, بلوچ, بلوچستان, پاکستان, غارت,

سخنگوی جنبش آزادی بخش بلوچستان گهرام بلوچ با قبول کردن مسئولیت حمله انجام شده بر بنگاه املاک گفت : شبه نظامیان جنبش، روز گذشته با حمله بمب دستی به یکی از بنگاه های املاک در نیا آبادِ گوادر موجب وارد شدن خساراتی به ساختمان و کارکنان آن شدند.


 

به گزارش راز نیوز، سخنگوی جنبش آزادی بخش بلوچستان گهرام بلوچ با قبول کردن مسئولیت حمله انجام شده بر بنگاه املاک گفت : شبه نظامیان جنبش، روز گذشته با حمله بمب دستی به یکی از بنگاه های املاک در نیا آبادِ گوادر موجب وارد شدن خساراتی به ساختمان و کارکنان آن شدند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که حمله توسط بمب دست ساز به بنگاه املاک علاوه بر وارد شدن خساراتی به ساختمان این بنگاه، اعضای حاضر نیز به شدت زخمی شدند که پس از آن نیروهای امنیتی با حضور به موقع در محل و ایجاد حفاظ امنیتی، افراد زخمی شده را پس از انتقال به بیمارستان جی دی ای، برای درمان به کلانشهر کراچی منتقل کردند. وی خاطر نشان کرد که یکی از شهروندان ایالت پنجاب زخمی شده در این انفجار پس از مدتی جان خود را از دست داد .

سخنگو در ادامه سخنان خود با اظهار این امر که این افراد (شهروندان پنجاب) از همدستان ارتش این کشور بوده و موجب سوء استفاده از منابع قوم بلوچ توسط ارتش می شوند اظهار داشت که پس از این حمله نیروهای پلیس شبه نظامیان را تعقیب کردند. وی با اعلام هشداری خطاب به مردم بلوچ و نیروهای پلیس بیان کرد که مردم باید از چنین افرادی دوری گزینند و همچنین نیروهای پلیس نیز از تعقیب کردن گریزان باشند تا مورد حمله شبه نظامیان قرار نگیرند.

گهرام بلوچ با اشاره به این موضوع که شهروندان پنجابی و ارتش در دفعات متعدد با اجرای برنامه هایی همچون مگا گوادر و هم اکنون سی پیک خواستار ربودن منابع طبیعی ایالت بلوچستان هستند گفت : ما از ربودن منابع طبیعی سرزمین خود جلوگیری خواهیم کرد. این افراد خواستار کاهش جمعیت بلوچ و افزایش جمعیت دیگر افراد در این سرزمین هستند. هم اکنون نیز با حضور مردم بلوچ و نداشتن شغل توسط بسیاری از مردم بلوچ، در پروژه های اجرایی فعلی نیز بیش تر افراد از ایالت پنجاب در این پروژه ها مشغول به کار هستند. وی با برنامه از پیش تعین شده خواندن این امر گفت : این برنامه ها برای سرکوب قوم بلوچ و جلوگیری از پیشرفت آنها به حالت اجرایی در آمده اند.

سخنگو خاطر نشان کرد که چنین حملاتی تا آزادی کامل بلوچستان و برای حفاظت از هویت مردم بلوچ ادامه خواهند داشت.

لازم به ذکر است که برخی از مقامات محلی ایالت گلگت بلتستان نیز با اظهار این موضوع که پروژه cpec هرچند که از این ایالت شروع می شود اما هیچ نفع و سودی برای مردم این ایالت ندارد، از دولت و مقامات ارشد گله مند هستند.

ارسال نظر

 
1