خبر فوری

 
 
اندیشکده آمریکایی: مسئله کشمیر می تواند منجر به آغاز جنگ هسته ای میان پاکستان و هند شود
کد خبر :2008106732

10:43 1398/06/04


برچسب ها : اندیشکده آمریکایی, پاکستان و هند, جامو و کشمیر, جنگ هسته ای, کشمیر هند,

اندیشکده آمریکایی «استارت فور» با انتشار گزارشی در خصوص اوضاع کشمیر نسبت به احتمال آغاز جنگ هسته ای میان پاکستان و هند هشدار داد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز اندیشکده آمریکایی «استارت فور» با انتشار گزارشی در خصوص اوضاع کشمیر نسبت به احتمال آغاز جنگ هسته ای میان پاکستان و هند هشدار داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود با ابراز اینکه مسئله کشمیر می تواند منجر به آغاز جنگ هسته ای میان پاکستان و هند گردد نوشت: پس از اقدام دهلی نو برای پایان دادن به رتبه ویژه منطقه کشمیر، تنش ها میان دو قدرت هسته ای و همسایه یعنی پاکستان و هند به اوج خود رسیده است.

این اندیشکده آمریکایی در ادامه گزارش خود افزود: احتمال آغاز جنگ هسته ای زمانی افزایش یافت که راجنات سینگ وزیر دفاع هند در کلماتی صریح، تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای در منطقه نمود و علی رغم عدم ذکر کشوری خاص، می توان متوجه شد که مخاطب این تهدیدات کشوری جز پاکستان نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: در صورتی که پاکستان و هند به استفاده از سلاح های هسته ای روی آورند، این نخستین جنگ هسته ای دنیا پس از استفاده آمریکا از بمب های هسته ای در هیروشیما و ناکازاکی خواهد بود.

ارسال نظر

 
1