خبر فوری

 
انجمن مشاوران مالیاتی پاکستان: اجرای برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول در کشور ضروری است
کد خبر :1699527015

15:58 1401/10/26


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, بحران اقتصادی, بحران مالی, دلار, ذخایر ارزی, مالیات,

مقامات انجمن مشاوران مالیاتی پاکستان با اشاره به وضعیت اقتصادی پاکستان و کاهش حجم ذخایر ارزی کشور اظهار داشت: کشور با هیچ بحران اقتصادی مواجه نیست؛ بلکه سیاست‌های اشتباه و ضعیف باعث کمبود ارز در کشور شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات انجمن مشاوران مالیاتی پاکستان با اشاره به وضعیت اقتصادی پاکستان و کاهش حجم ذخایر ارزی کشور اظهار داشت: کشور با هیچ بحران اقتصادی مواجه نیست؛ بلکه سیاست‌های اشتباه و ضعیف باعث کمبود ارز در کشور شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، میان عبدالغفار و خواجه ریاض حسین رئیس و دبیرکل انجمن مشاوران مالیاتی پاکستان روز گذشته در گفتگو با هیئتی از صنعتگران با انتقاد از سیاست‌های دولت فدرال در توقف صدور اعتبارنامه مالی(LC) اعلام داشتند: دولت از یک سو اعتبارنامه‌ها را متوقف کرده است و از سوی دیگر ارز موجود در بازار به ویژه دلار نیز در حال قاچاق به خارج از کشور است.

آنان گفتند: دولت باید در چنین شرایطی اعتماد مردم به ویژه شهروندان مقیم خارج از کشور را برای جذب ارز به سوی بازار جلب نماید تا از مشکلات موجود در بازار ارز کاسته شود.

مقامات این انجمن عنوان داشتند اجرای فوری برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول امری ضروری است؛ زیرا بدون آن دیگر نهادهای مالی جهانی و کشورهای شریک برای همکاری‌های مالی دچار ترددید هستند.

آنان افزودند: خودبینی و دعوای سیاسی میان سیاستمداران شرایط بغرنجی را در کشور ایجاد کرده است. 90 درصد مردم پاکستان هیچ ارتباطی دلار دارند و نه در زمینه دلار کسب و کار می‌کنند، آمار و ارقام دیگر ده درصد افرادی که با دلار سر و کار دارند باید تهیه شده و مبادلات ارزی به صورت قانونی صورت بگیرد.

آنان گفتند: طبق اعلام وزیر سابق خزانه داری میلیون‌ها نفر از افرادی که توانایی پرداخت مالیات دارند مشمول آمار خالص مالیات‌های دریافتی کشور نمی‌شوند، دولت باید هیئت فدرال درآمد پاکستان را در این خصوص مورد بازخواست قرار دهد و مسئول کوتاهی‌های صورت گرفته شناسایی شود.

این مقامات در ادامه اعلام داشتند: برای افرادی که به صورت منظم مالیات پرداخت می‌کنند اعتبارنامه مالی برای تجارت صادر نمی‌شود و ما خواستار رفع مشکلات تجار به ویژه صنعتگران از سوی دولت هستیم.

ارسال نظر

 
1