خبر فوری

 
 
انجمن زنان بلوچ: وقایع استثمار جنسی توسط نیروهای امنیتی نگران کننده است
کد خبر :1119765605

19:34 1400/02/25


برچسب ها : اذیت و آزار جنسی, استثمار جنسی, بلوچستان, جوخه مرگ, نیروهای امنیتی,

انجمن زنان بلوچ BWF در بیانیه ای اظهار داشت که سابقه طولانی آزار و اذیت جنسی در بلوچستان وجود دارد که نیروهای امنیتی و جوخه مرگ به طور مستقیم در آن دست داشته اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| انجمن زنان بلوچ BWF در بیانیه ای اظهار داشت که سابقه طولانی آزار و اذیت جنسی در بلوچستان وجود دارد که نیروهای امنیتی و جوخه مرگ به طور مستقیم در آن دست داشته اند.

طبق گفته سخنگوی انجمن، 5 ماه قبل یک اتفاق نگران کننده در مشکی بوجود آمد، اعضای نیروهای امنیتی و جوخه مرگ ضمن اقدام به خشونت علیه زنان منزل محمد جمعه و حکیم بلوچ، آنها را مورد آزاد جنسی نیز قرار دادند، علاوه بر آن زنان در صورت ابراز این مسئله تهدید به مرگ شدند.

وی افزود: انجمن زنان بلوچ این وقایع هولناک را به شدت محکوم می کند. چنین وقایعی انعکاس جبر و ظلم حاکمان و مقتدران علیه زنان در بلوچستان است. این نخستین اقدام نبوده و چنین وقایعی به طور مداوم درحال بروز هستند. چند روز قبل نیز افسر یکی از دسته های نظامی مستقر در منطقه هوشاپ، یک پسر بچه را مورد آزار جنسی قرار داده بود.

براساس گزارش منابع بلوچ، به صورت روزانه اخباری از مفقود شدن اجباری زنان و همچنین آزار و اذیت آنان از نقاط مختلف دریافت می شوند. زنان از ترس رسوایی و تهدید ها از انجام اقدامی بیمناک هستند. انجمن زنان بلوچستان در بیانیه خود از سازمان های حقوق بشری، دادگاه عالی و دولت بلوچستان خواستار رسیدگی فوری به چنین حوادثی و محاکمه قربانیان شده است.

ارسال نظر

 
1