خبر فوری

 
 
انتقال عضو مرکزی حمله به کنسولگری چین در کراچی از امارات به پاکستان
کد خبر :980660621

14:27 1398/04/12


برچسب ها : بلوچ, پاکستان, سند, کراچی, کنسولگری چین,

راشد بروهی عضو مرکزی و ناظر عملیات شبه نظامیان بلوچ علیه کنسولگری چین در شهر کراچی که ژانویه سال جاری در امارات دستگیر شده بود، پس از تکمیل روند اداری، از شهر شارجه امارات به پاکستان منتقل شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز، راشد بروهی عضو مرکزی و ناظر عملیات شبه نظامیان بلوچ علیه کنسولگری چین در شهر کراچی که ژانویه سال جاری در امارات دستگیر شده بود، پس از تکمیل روند اداری، از شهر شارجه امارات به پاکستان منتقل شد.
به گفته خبرگزاری های محلی پاکستان، راشد بروهی از عاملان اصلی و اداره کننده تیم مهاجم به کنسولگری چین در شهر کراچی بوده و همچنین متهم، امکانات کامل را برای مهاجمان فراهم کرده بود. نامبرده از اعضای شبه نظامیان ارتش آزادی بخش بلوچستان بوده که مبلغ نهصد هزار روپیه برای این عملیات دریافت کرده بود. هزینه کامل این عملیات یک میلیون و پانصد هزار روپیه اعلام شده است.

 

عبدالله شیخ معاون بازرس کل سازمان مبارزه با تروریسم CTD در ماه ژانویه با اعلام خبر دستگیری عضو اصلی تیم حمله به کنسولگری چین در کراچی ،در مصاحبه خبری گفت: متهم پس از دستگیری به حضور تیم های سازمان اطلاعاتی هند "را" و دیگر کشورها در امارات که درصدد انجام و پشتیبانی عملیات های تروریستی در پاکستان هستند اعتراف کرده است. نیروی پلیس شارجه، نخست خواستار تحویل متهم به پاکستان بود، اما پس از اعترافات فرد دستگیر شده، طرفین در زمینه ایجاد تیم مشترک تحقیقاتی توافق کردند. متهم زمان حمله به کنسولگری چین، در کراچی حضور داشت اما به طور فوری پس از عملیات به امارات فرار کرد.

قابل ذکر است شبه نظامیان بلوچ طی عملیاتی در 2 آذر 1397 به کنسولگری چین در شهر کراچی حمله کردند، که در پی آن با حضور به موقع نیروهای پلیس در محل، ورود تیم مهاجم به داخل ساختمان کنسولگری با شکست مواجه و 2 نیروی پلیس به همراه 2 شهروند جان باختند، علاوه بر آن 3 مهاجم نیز طی درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند.

ارسال نظر

 
1