خبر فوری

 
 
انتقادات شدید رئیس جمهور پاکستان از سیاست های مداخلت جویانه آمریکا
کد خبر :1397538075

17:08 1397/10/05


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, رئیس جمهور, سیاست, عارف علوی, مداخلت,

رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی ،مداخلت های نظامی آمریکا در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت : مداخلت های بی جای آمریکا منجر به بروز نا امنی ها در منطقه و سوریه شده است.


 

رئیس جمهور پاکستان دکتر عارف علوی ،مداخلت های نظامی آمریکا در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت : مداخلت های بی جای آمریکا منجر به بروز نا امنی ها در منطقه و سوریه شده است. وی افزود، جنگ داخلی در سوریه و تمامی مشکلات در جهان از نتایج حضور نظامی آمریکا است. وی در ادامه در تویتر خود با انتشار پیامی نوشت : آمریکا در ابتدا کشور ها را در رابطه با موفقیت سیاست های خود در آن ها امتحان می کند، و گام بعدی آن است که ضررهای بوجود آمده در این کشور ها را جبران کند.

رئیس جمهور پاکستان در پاسخ به تویت راند پال سناتور ایالت کنتاکی ایالات متحده آمریکا و در رابطه با نظر این سناتور که آمریکا در سیاست های دیگر کشورها دخالتی ندارد و تایید نظر ترامپ در رابطه با درست بودن مداخلت های آمریکا در عراق به شدت این سناتور را مورد انتقاد خود قرار داده است.

عارف علوی در توییتر خود در پیامی نوشت : چنین سیاست های مداخلت جویانه منجر به وارد شدن خسارت هایی به دولت کشورهای مورد مداخلت قرار گرفته، شده است. پس از قبول کردن این حقیقت، باید بدانیم که چنین سیاست هایی موجب بروز جنگ ها و نابودی های وسیعی می شود.

لازم به ذکر است که سناتور آمریکایی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CNN و در پاسخ به افرادی که از تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ناراحت هستند و با گفتن این امر که افراد باید نظر انتقاد آمیز خود از دخالت های آمریکا در عراق را تغییر بدهند گفت : من به داشتن چنین رئیس جمهوری افتخار می کنم که به گفته های خود عمل می کند. ما طی مدت های طولانی در جنگ های بزرگی شرکت کرده و تیلیارد ها دلار نیز هزینه کرده ایم. ترامپ صاحب تفکر و شخصیت متفاوتی است، به همین دلیل وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده اند.

ارسال نظر

 
1