خبر فوری

 
 
انتقاد کمیته حقوق بشر مجلس سنای پاکستان از همکاری اروپا برای کمک به سیل زدگان پاکستانی
کد خبر :1303921718

17:23 1401/06/30


برچسب ها : پارلمان اروپا, پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و اروپا, سناتور مشاهد حسین, سیل زدگان, مجلس سنای پاکستان, کمیته حقوق بشر سنا,

سناتور مشاهد حسین قائم مقام کمیته حقوق بشر مجلس سنای پاکستان در گفتگو با هیئت پارلمانی اروپا از همکاری ناکافی اروپا در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان پاکستانی انتقاد نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور مشاهد حسین قائم مقام کمیته حقوق بشر مجلس سنای پاکستان در گفتگو با هیئت پارلمانی اروپا از همکاری ناکافی اروپا در زمینه امدادرسانی به سیل زدگان پاکستانی انتقاد نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت پارلمانی اروپا شامل ماریا ارینا رئیس کمیته فرعی حقوق بشر، پیتر وان دیلن و پیتراس آستریویسئیس امروز چهارشنبه با سناتور مشاهد حسین قائم کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار نمود.

سناتور مشاهد حسین در این دیدار ابراز داشت: سیل در پاکستان در نتیجه تغییرات اقلیمی ناشی از سیاست کشورهای توسعه یافته به ویژه غرب به وقوع پیوسته است، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بر اجرای عدالت در زمینه آب و هوا و تغییرات اقلیمی تأکید داشت.

وی افزود: کمک های اختصاص یافته از سوی اروپا برای سیل زدگان پاکستانی در مقایسه با کمک های ارسالی به اوکراین بسیار ناچیز و خرد است.

سناتور سیمی ایزدی و عابده عظیم نیز در این گفتگوی پارلمانی به تشریح چالش‌های آب و هوایی پیش روی پاکستان پرداختند و بر لزوم ارائه کمک از سوی جامعه جهانی برای مقابله با تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوا تأکید ورزیدند.

سناتور مشاهد حسین در ادامه خاطرنشان کرد: اروپا با تهدیدات جدی از سوی نژاد پرستان جناح راست و تعصب مذهبی مواجه است که روندهای انتخاباتی در سوئد و ایتالیا بر این موضوع دلالت دارد.

وی با محکوم نمودن استانداردهای دوگانه کشورهای اروپایی تصریح کرد: کشورهای اروپایی الحاق منطقه کریمه توسط روسیه را محکوم نمودند در حالی که اقدام هند در الحاق منطقه کشمیر به سرزمین‌های خود از سوی کشورهای اروپایی نادیده انگاشته شد.

ماریا ارینا رئیس کمیته فرعی حقوق بشر اروپا در این دیدار مراتب همبستگی خود با مردم پاکستان در سیل ویرانگر اخیر در این کشور را ابراز داشت.

وی سپس به تشریح اهمیت امتیاز جی اس پی پلاس برای پاکستان و همکاری مشترک دوجانبه در زمینه‌هایی همچون حقوق بشر، حقوق کارگران، آزادی بیان و مسائل و مشکلات مربوط به آب و هوا پرداخت.

پیتراس آستریویسئیس عضو هیئت پارلمانی اروپا نیز در جریان این دیدار با اشاره به روی کار آمدن طالبان در عرصه قدرت در افغانستان به تشریح تأثیرات منفی این رویداد بر زندگی مردم این کشور پرداخت.

لازم به ذکر است اتحادیه اروپا مبلغ 2.15 میلیون یورو را به منظور کمک‌های اضطراری به سیل زدگان و نیز مبلغ 10 میلیون یورو را جهت تهیه اقلام غذایی برای سیل زدگان اختصاص داد.

علاوه بر این کشورهایی همچون اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا و سوئد نیز چند میلیون دلار به سیل زدگان پاکستانی کمک نموده‌اند.

ارسال نظر

 
1