خبر فوری

 
 
انتقاد وزیر امور خارجه پاکستان از عملکرد شورای امنیت در قبال مسئله کشمیر
کد خبر :262425098

16:13 1401/02/30


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, سازمان ملل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به انتقاد از این شورا پرداخت و گفت: اقدامات غیر قانونی در منطقه جامو و کشمیر هند، به معنای حمله به قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به انتقاد از این شورا پرداخت و گفت: اقدامات غیر قانونی در منطقه جامو و کشمیر هند، به معنای حمله به قطعنامه های سازمان ملل متحد می باشد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در جریان گفتگوی آزاد در خصوص مناقشات و امنیت غذایی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: پاکستان از انعقاد نشست با موضوع بررسی عدم امنیت غذایی در سطح جهانی استقبال می کند.

وی افزود: در طول تاریخ بشریت، جنگ همواره عامل ایجاد فقر و گرسنگی بوده است، اگرچه دنیا در زمینه ایجاد توسعه و آبادانی، پیشرفت هایی داشته است اما توجه به دلایل و عوامل بروز مناقشات و فقر باید در دستور کار کشورها قرار داشته باشد. مسائلی همچون بیماری کووید-19، رکود اقتصادی، افزایش روزانه قیمت ها و هزینه ها و همچنین تغییرات محیط زیستی و اقلیمی تاثیرات منفی بر توسعه جهانی داشته است و طی سی سال گذشته ما برای نخستین مرتبه شاهد موج فقر و گرسنگی در جهان هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه اظهارات خود ضمن انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: شورای امنیت دچار فلج شده است، گفتگوی قدرت های بزرگ با حریفان خود اغلب به بن بست کشیده شده است، مناقشات دیرینه بار دیگر در حال شعله ور شدن می باشد.

وی گفت: در واقع این سازمان ملل متحد است که برای حل تمامی مسائل جهان ایجاد شده است، ما برای مقابله با عدم امنیت غذایی و حل مناقشات جهانی به سوی سازمان ملل متحد خیره شده ایم، مردم اوکراین به دلیل تنش های جاری شب را با شکم گرسنه می گذرانند و 95 درصد مردم افغانستان نیز در نتیجه جنگ و درگیری به فقر مبتلا شده اند. مردم مناطق اشغالی فلسطین و جامو و کشمیر نیز به دلیل درگیری های متداوم در وضعیت اسارت به سر می برند.

بلاول بوتو زرداری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات دولت و ارتش هند در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل این کشور تصریح کرد: اقدام یکجانبه گرایانه و غیر قانونی هند در 14 مرداد ماه 1398  در لغو خودمختاری این منطقه نه تنها حمله به مردم کشمیر بود بلکه حمله به منشور سازمان ملل متحد، شورای امنیت و قطعنامه های آن محسوب خواهد شد، مسئله کشمیر را حل و فصل کنید و دروازه های امنیت و ثبات را به روی منطقه آسیای جنوبی بگشایید و ببینید کشاورزان چگونه پاکستان و هند دنیا را پرورش می دهند.

وزیر امور خارجه ابراز داشت: کسانی که هیچ نقشی در ایجاد مناقشات نداشته اند نیز در حال پرداخت هزینه های جنگ هستند، بروز جنگ در اوکراین بدین معنی است که بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا طعمه عدم امنیت غذایی خواهند شد، پاکستان وابستگی زیادی به گندم داشته و کود را از همین منطقه جنگ زده(اوکراین) تامین می کرد، اکنون مردم و کشاورزان ما در سردرگمی به سر می برند.

ارسال نظر

 
1