خبر فوری

 
 
انتقاد نماینده مجلس سنا از دولت مبنی بر امضای توافقنامه بدون اطلاع پارلمان
کد خبر :1671253189

09:38 1397/08/03


برچسب ها : پارلمان, پاکستان, رضا ربانی, عربستان سعودی,

رضا ربانی: دولت جدید پاکستان طی مدت کوتاه آغاز به کار خود در حال نادیده گیری اهمیت پارلمان است و در صحن مجلس از زبان غیر رسمی و توهین آمیز استفاده میشود.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،رضا ربانی سناتور حزب مردم پاکستان در سخنرانی خود در مجلس سنا با انتقاد از سیاست های دولت در قبال پارلمان گفت:دولت جدید پاکستان طی مدت کوتاه آغاز به کار خود در حال نادیده گیری اهمیت پارلمان است و در صحن مجلس از زبان غیر رسمی و توهین آمیز استفاده میشود.

وی گفت:دولت بدون اطلاع به پارلمان در حال توافق بر سر موضوعات مهم استراتژیکی است و دولت پاکستان در خصوص دیدار های پس از حضور وزیر خارجه آمریکا،اعتماد پارلمان را جلب نکرده است.

رضا ربانی در ادامه درخواست کرد که دولت پارلمان را در خصوص توافق مالی پاکستان و عربستان آگاه کند و شرایط این توافقنامه را اعلام کند،در صورتی که این توافقنامه از حساسیت بالایی برخوردار بود،مجالس پارلمان و سنای پاکستان هرکدام به طور جداگانه آن را پشت درهای بسته مورد بررسی قرار دهند زیرا این معاهده ها بر استراتژی پاکستان و منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: پارلمان پاکستان پیش تر نیز درخواست داده بود تا دولت در خصوص بسته نجات اقتصادی و ساخت پالایشگاه از سوی عربستان سعودی در پاکستان،پارلمان را آگاه سازد در حالی که دولت به هیچ کدام از درخواست های پارلمان و نمایندگان آن پایبند نبوده و حتی در خصوص مذاکرات صورت گرفته با گروه ویژه اقدام مالی(FATF) و شرایط تعیین شده از سوی آنان نیز پارلمان را آگاه نساخته است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی یک سفر سیاسی به عربستان رفته بود و پس از دیدار با پادشاه و ولیعهد عربستان،در خصوص دریافت کمک 12 میلیارد دلاری از عربستان به توافق رسید.

ارسال نظر

 
1