خبر فوری

 
 
انتقاد مشاور امنیت ملی پاکستان از بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به اسلام آباد
کد خبر :749027384

10:17 1400/05/13


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, روند صلح افغانستان, عمران خان, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف, نخست وزیر پاکستان,

معید یوسف با انتقاد شدید از بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به اسلام آباد در مسئله افغانستان گفت: عدم تماس جو بایدن با نخست وزیر پاکستان در خصوص افغانستان غیر قابل درک است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| معید یوسف با انتقاد شدید از بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به اسلام آباد در مسئله افغانستان گفت: عدم تماس جو بایدن با نخست وزیر پاکستان در خصوص افغانستان غیر قابل درک است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان که به همراه سپهبد فیض حمید رئیس سازمان اطلاعات پاکستان برای رایزنی با مقامات آمریکا در واشنگتن به سر می برد در گفتگوی اختصاصی با نشریه آمریکایی ابراز داشت: عدم تماس رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر کشور با اهمیتی همچون پاکستان غیر قابل درک است.

وی افزود: مقامات آمریکا همواره نسبت به انجام تماس تلفنی اطمینان می دهند، حال به دلیل مسائل فنی باشد یا به علت دیگر مسائل، اما حقیقت این است دیگر هیچ اعتمای به این افراد وجود ندارد، چنانچه تماس تلفنی و یا روابط امنیتی لطف و مرحمت محسوب می شود بنابراین پاکستان گزینه های دیگری را در اختیار دارد.

نشریه آمریکایی نوشت: مشاور امنیت ملی پاکستان به گزینه های موجود برای پاکستان اشاره ای نکرده است.

این نشریه در ادامه به نقل از مقامات عالی رتبه آمریکا اعلام داشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکنون با بسیاری از مقامات و رهبران دنیا تماس تلفنی نداشته است و در زمان مناسب با عمران خان نخست وزیر پاکستان به صورت تلفنی به گفتگو خواهد پرداخت.

طبق گفته کارشناسان، تلاش برای یافتن راهکار سیاسی جهت حل مسئله افغانستان می تواند به بهبود چشمگیر روابط پاکستان و آمریکا کمک نماید.

ارسال نظر

 
1