خبر فوری

 
انتقاد سیاستمداران از وضع کنونی پاکستان و عدم برخورد مناسب با گروه های ممنوعه
کد خبر :1030205921

17:49 1400/01/31


برچسب ها : پاکستان, پشتیبانی از تروریست ها, تحریک لبیک پاکستان, گروه تروریستی سپاه صحابه, گروه ممنوعه, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

تحلیلگران پس از ممنوعه اعلام شدن تحریک لبیک پاکستان، از سویی اقدامات دولت فدرال را مورد حمله و انتقاد قرار می دهند، درحالیکه برخی نیز آن را اقدامی درست می دانند. از طرفی نیز این بیان می شود که گروه های ممنوعه توسط هیئت حاکمه پاکستان تشکیل و توسط دولت فدرال پشتیبانی و حمایت می شوند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از ممنوعه اعلام شدن گروه مذهبی افراط گرای "تحریک لبیک پاکستان" از سوی دولت فدرال پاکستان، گفتگوهای مختلفی از سوی تحلیلگران امور سیاسی پاکستان اعم از معروف و غیر معروف مطرح می شود. تحلیلگران از سویی اقدامات دولت فدرال را مورد حمله و انتقاد قرار می دهند، درحالیکه برخی نیز آن را اقدامی درست می دانند. از طرفی نیز این بیان می شود که گروه های ممنوعه توسط هیئت حاکمه پاکستان تشکیل و توسط دولت فدرال پشتیبانی و حمایت می شوند.

آقای ریاض حسین پیرزاده از اعضای مجلس ملی پاکستان در گفتگوی اخیر خود در صحن مجلس، خطاب به اسد قیصر سخنگوی مجلیس ملی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد مجلس/روضه برگزار کند، باید هشت روز نامه نگاری به نهاد های امنیتی، رنجرز و پلیس انجام دهد تا بتواند مجوز برگزاری روضه را بگیرد، آیا این کشور است؟ آیا باید اوضاع این چنین باشد؟ وی در ادامه خطاب به هیئت حاکمه نظامی پاکستان افزود: این شما ها هستید که جن را در پاکستان بوجود می آورید، چه کسی بود که طالبان، سپاه صحابه و این تحریک لبیک را بوجود آورد؟ چه کسی بود که تمامی این گروه های تروریستی را ایجاد کرد؟ هیچ یک از سیاستمداران اینها را ایجاد نکردند، بلکه الان سیاستمداران آنها را کنترل کنند، اگر رهبری ما اشتباه می کند، ما تذکر خواهیم داد.

از طرفی شیخ وقاص اکرم از سیاستمداران پاکستانی خطاب به دولت فدرال اظهار داشت: آیا شما ها دارید تحریک لبیک پاکستان را ممنوعه اعلام می کنید! درحالیکه شما ها یکی از اعضای گروه ممنوعه سپاه صحابه در پنجاب را به عنوان متحد خود و نماینده انتخاب کرده اید، شما ها او را به نشست های پارلمانی دعوت می کنید و به او کمک های مالی ارائه می دهید. شما ها درحال حاضر سعی دارید تا گروه های دیگر مذاهبی که ممنوعه نیستند را نیز ممنوعه اعلام کنید تا سیاست تعادل را اجرا کنید. مذهب بریلوی مانده بود که شما امروز آن را نیز ممنوعه اعلام کردید، خوب به صورت مستقیم بگویید که می خواهید سیاست برابری را اجرا کنید.

وی افزود: گروه هایی که تاکنون ممنوعه اعلام شده اند، به کدام یک از محدودیت ها پایبند بوده اند یا شما آنها را مجبور کرده اید که پایبند باشند؟! آیا عناصر گروه های ممنوعه اجتماع و نشست برگزار نمی کنند؟ آیا آنها به صورت مسلحانه حرکت نمی کننئ؟ بله، می کنند؛ رهبران گروه های ممنوعه از امنیت و حصار نیروی پلیس جهت فراهم کردن امنیتشان، برخوردار هستند. آنهایی که اسامی شان در قانون برنامه چهارم مبارزه با تروریسم درج شده است، شما از پول مالیات ما برای آنها نیروهای امنیتی پلیس فراهم کرده اید.

از طرفی برخی از کاربران نیز در فضای توییتری ضمن تحلیل برخورد اخیر دولت فدرال با تحریک لبیک پاکستان، آن را اقدامی برای مطرح کردن سعد حسین رضوی همچون پدرش دانسته و افزودند: دولت پاکستان و قدرت های حاکم با اقدامات اخیر خود سعی کردند تا سعد حسین رضوی رهبر گروه ممنوعه تحریک لبیک را مطرح ساخته و به بالا بیاورند، که موفق هم شده اند.

ارسال نظر

 
1