خبر فوری

 
 
انتظار داریم پاکستان برای آوردن طالبان روی میز مذاکره کمک کند
کد خبر :227624448

17:35 1400/04/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, حنیف اتمر, وزیر امور خارجه افغانستان,

حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای در خصوص تلاش های پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اعلام نمود که ما امیدواریم که پاکستان به ما کمک کند تا از اقدامات وحشیانه و حمایت از طالبان جلوگیری کنیم


 

کابل : به گزارش راز نیوز | حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای در خصوص تلاش های پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اعلام نمود که ما امیدواریم که پاکستان به ما کمک کند تا از اقدامات وحشیانه و حمایت از طالبان جلوگیری کنیم.

 

حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان گفت : القاعده، تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروهها با هم علیه دولت افغانستان می جنگند. مقامات افغانستان به طور روزانه روابط طالبان، القاعده و تحریک طالبان پاکستان تحت نظر دارند. این رابطه وجود دارد در حال حاضر این عناصر همراه با طالبان علیه دولت و مردم ما می جنگند. .

 

وی افزود : ما جنگجویان خارجی را به سه گروه تقسیم کرده ایم یک گروه کسانی هستند که مانند القاعده و داعش طرح جهانی دارند. القاعده و داعش در منطقه ای که افغانستان و پاکستان واقع شده است حضور داشته اند. به بیان صریح ما می دانیم که رهبران القاعده در کدام مناطق از پاکستان و افغانستان کشته و دستگیر شده اند. القاعده و داعش دارای اولویت های جهانی هستند.

وی اظهار داشت : پس از القاعده و داعش نقش های منطقه ای وجود دارد اعم از تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، جنبش اسلامی ازبکستان، جندالله و انصارالله. آنها نه تنها افغانستان و پاکستان بلکه کل منطقه از جمله هند ، چین ، روسیه و خاورمیانه را تهدید می کنند.

 

حنیف اتمر گفت : به همین دلیل است که ما در مورد همکاری منطقه ای صحبت می کنیم چون هیچ تروریست خوب یا بد نیست، همه یکی هستند.

 

حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با اشاره به پاکستان گفت : ما انتظارات زیادی از پاکستان داریم. ما قبلاً هم در حمایت از روند صلح پاکستان را تشویق کرده ایم.

 

وی افزود : ما خواستار روابط دو جانبه مستحکم با پاکستان هستیم. ما امیدواریم که پاکستان به ما کمک کند تا از اقدامات وحشیانه و حمایت از طالبان جلوگیری کنیم. پاکستان برای متقاعد نمودن طالبان برای حضور در پای میز مذاکره کمک کند. ما امیدواریم که در این موارد پیشرفت عینی حاصل شود.

 

وزیر خارجه افغانستان در پاسخ به سوالی درباره فریب آمریکا گفت : آمریکا با حسن نیت با طالبان توافق صلح کرده است اما طالبان به وعده های خود عمل نکرد و همه دنیا را فریب داد.

 

وی اظهار داشت : طالبان یک اشتباه بزرگ مرتکب می شود. همه ما برای صلح به آنها دست داده ایم. ما از آنها خواستیم که توافق صلح دوحه را رعایت کنند. ما در رابطه با عقب نشینی نیروهای خارجی و زندانیان وظیفه خود را انجام دادیم.

ارسال نظر

 
1