خبر فوری

 
 
انتصاب سپهبد (بازنشسته) بلال اکبر در سمت سفیر پاکستان در عربستان سعودی
کد خبر :579421994

13:25 1399/10/30


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, سپهید بلال اکبر, سفیر پاکستان,

دولت پاکستان سپهبد (بازنشسته) بلال اکبر را به عنوان سفیر جدید خود در ریاض منتصب کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دولت پاکستان سپهبد (بازنشسته) بلال اکبر را به عنوان سفیر جدید خود در ریاض منتصب کرده است. گفتنی است پیش از وی راجا علی اعجاز سفیر پاکستان در عربستان سعودی بود.

براساس اظهارات رسانه های پاکستان، حال پس زمینه سفیران دو کشور پاکستان و عربستان سعودی، نظامی است، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در پاکستان نیز از نیروی دریایی عربستان است.

به گفته منابع دیپلاتیک، انتصاب سفیران نشانه روابط قوی دو کشور است و اکنون علاوه بر دیپلماسی، دو کشور باید بخش های اقتصاد، نظامی و سرمایه گذاری را ارتقا دهند. گفتنی است پیش از این نیز راحیل شریف فرمانده اسبق ارتش پاکستان، سال 2017 میلادی به عربستان سعودی رفت و فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان سعودی را به دست گرفت. براساس اظهارات رسانه ها و برخی تحلیل گران ارشد پاکستان، پس از افزایش تنش در روابط میان دو کشور و سفر فرمانده ارتش هند به ریاض، عربستان سعودی در صدد اخراج راحیل شریف از کشورش بود.  

 

تکمیلی:

براساس گزارش، سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان تنها یک ماه پس از بازنشستگی خود به عنوان سفیر پاکستان در عربستان سعودی منتصب شده است که گفته می شود این اقدام شبیه به اقدام فوری انتصاب ژنرال راحیل شریف فرمانده اسبق ارتش پاکستان پس از بازنشستگی اش به عنوان فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان سعودی است و زین پس روابط میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی توسط نهادهای نظامی پیش خواهند رفت. سپهبد بازنشسته بلال اکبر در سمت فرماندهی نیروی رنجرز به عنوان دست راست راحیل شریف در عملیات گسترده کراچی برای سرکوب جنبش ملی متحد MQM نقش داشته است و همچنین وی در ربایش افراد بیگناه شیعه در کراچی نیز عملکرد بسزایی داشت.

ارسال نظر

 
1