خبر فوری

 
انتشار تصاویری از حضور آزادانه جانشین گروهک تروریستی موسوم به مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستان در منطقه بابوسر
کد خبر :1234518484

16:04 1400/04/18


برچسب ها : ارتش پاکستان, تروریسم, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, طالبان افغانستان, گروه های تروریستی,

رسانه های محلی پاکستان تصاویری منتشر نموده اند که در آن جانشین یکی از گروهک های تروریستی فعال شمال پاکستان موسوم به «مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستان» به همراه یاران خود به صورت آزادانه در منطقه بابوسرتاپ شهرستان دیامیر واقع در منطقه گلگیت بلتستان حضور یافته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رسانه های محلی پاکستان تصاویری منتشر نموده اند که در آن جانشین یکی از گروهک های تروریستی فعال شمال پاکستان موسوم به «مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستان» به همراه یاران خود به صورت آزادانه در منطقه بابوسرتاپ شهرستان دیامیر واقع در منطقه گلگیت بلتستان حضور یافته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جانشین گروهک تروریستی «مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستانم به نام حبیب الرحمان در سال 2013 میلادی به همراه دو تن از همدستان خود توسط نیروهای امنیتی منطقه بازداشت و پس از گذشت دو سال یعنی در سال 2015 به همراه یکی از همدستان خود موفق به فرار شده بود.

وی که پس از فرار از زندان خود را از انظار عمومی و سازمان های امنیتی پاکستان مخفی نگاه داشته بود، روز چهارشنبه مورخ 16 تیر ماه در زمین بازی چوگان واقع در منطقه بابوسر شهرستان دیامیر در منطقه گلگیت بلتستان حضور یافت و مراسم گردهمایی گفتگوی آزاد را برگزار کرد که تصاویر و ویدئوهای مربوط به آن در صفحات شبکه های اجتماعی منتشر گردید.

واکنش مردم و اهالی منطقه

اهالی منطقه بابوسر تاپ در خصوص حضور ناگهانی حبیب الرحمان اظهار داشتند حبیب الرحمان که ساکن شهرستان چالاس است طی سال های گذشته در هیچ جا مشاهده نشده است، اما وی روز چهارشنبه به همراه چندین تن از همراهان مسلح خود که چهره بسیاری از آنان پوشانده شده بود در زمین بازی چوگان در منطقه بابوسر تاپ حضور یافت و با چندین نفر نیز دیدار نمود.

یکی دیگر از شاهدان عینی حضور این جانشین گروهک تروریستی در منطقه بابوسر نیز در این زمینه ابراز داشت: حبیب الرحمان مدت زمان زیادی در زمین بازی چوگان حضور داشت و علاوه بر همراهان وی تعداد قابل توجهی از مردم عادی نیز در آن حضور داشتند.

واکنش مسئولان و مقامات امنیتی منطقه

انتشار تصاویر مربوط به حضور آزادانه جانشین یکی از گروهک های تروریستی شمال پاکستان اگرچه یک موضوع جنجال برانگیز در سطح ملی و به ویژه منطقه ای است، اما مقامات و مسئولان امنیتی و حکومتی پاکستان از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده اند.

طبق اعلام رسانه های محلی پاکستان پس از عدم موفقیت در برقراری تماس مستقیم با سخنگوی دولت محلی گلگیت بلتستان، معاون کمیسر شهرستان دیامیر و افسر پلیس منطقه ای پیام هایی در این خصوص به آنان ابلاغ شده است که متاسفانه هیچ پاسخی از سوی آنان دریافت نگردید.

همچنین مبارک جان سخنگوی پلیس منطقه گلگیت بلتستان نیز پس از برقراری تماس تلفنی از اظهار نظر در این خصوص سر باز زد.

طبق گفته یک افسر عالی رتبه پلیس منطقه گلگیت بلتستان؛ ریاست گروهک حبیب الرحمان را فردی به نام مولوی عبدالحمید بر عهده دارد، این گروه خود را به عنوان "مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستان" معرفی می کند و تعداد زیادی از اعضای این گروه خود را تسلیم مقامات پاکستان نموده اند.

یک افسر دیگر پلیس منطقه گلگیت بلتستان نیز در این زمینه اظهار داشت: مشخص نیست این افراد به صورت ناگهانی از کجا سر در آورده اند، اما دیگر هیچ خطری از جانب این افراد ما را تهدید نمی کند، شبکه آنان چندین سال پیش منهدم شده است، سازمان های امنیتی در حال تعقیب عناصر باقی مانده این گروه هستند و به زودی آنان را دستگیر خواهند کرد.

محتوای ویدئوی منتشر شده جانشین گروهک تروریستی

در متن توضیحات مربوط به این ویدئو آمده است: مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستان یک گردهمایی آزاد در زمین بازی چوگان منطقه بابوسر برگزار کردند، در این مراسم که از صبح تا عصر به طول انجامید مسائل مختلف مذهبی، اقتصادی، اجتماعی، داخلی و خارجی مورد بحث قرار گرفت.

در ویدئوی منتشر شده از جانشین گروهک تروریستی مذکور مشاهده می شود که حبیب الرحمان در حال مصاحبه با یک خبرنگار محلی به نام عیسی خان است.

خبرنگار محلی در این گفتگو از مهمان خود می خواهد که خود را معرفی نماید و مهمان اینگونه خود را معرفی می کند: نام من کماندو حبیب الرحمان است و من جانشین گلگیت بلتستان هستم، همراه من کماندو نصر الدین، مولانا مسعود الحق و کماندو لیاقت خان حضور دارند.

فرمانده حبیب الرحمان جانشین گروهک تروریستی مجاهدین گلگیت بلتستان و کوهستان در این گفتگو با ادعای اینکه توافقنامه ای میان وی، دولت و سازمان های امنیتی صورت گرفته است گفت: دولت حاکم توافقنامه صلح که در تاریخ 1 اسفند ماه 1397 در منطقه کنبری گچار صورت گرفته است را اجرایی نماید.

عیسی خان خبرنگار محلی پس از آن عنوان می کند مجاهدین بار دیگر برای مذاکرات صلح آماده هستند.

هویت افراد حاضر در ویدئوی منتشر شده

کماندو حبیب الرحمان در سال 2013 میلادی به جرم انجام اقدامات تروریستی و افراط گرایانه در منطقه گلگیت بلتستان از جمله حادثه قتل 10 کوهنورد خارجی در دامنه قله بیش از 8 هزار متری نانگا پربت در ژوئن سال 2013 بازداشت شد.

اگرچه طبق گفته مقامات محلی در این حادثه تروریستی 16 نفر نقش داشتند اما تنها سه نفر از افراد مرتبط با این حادثه بازداشت شدند.

از میان آنان دو نفر به نام های کماندو حبیب الرحمان و کماندو لیاقت خان در سال 2015 میلادی موفق به فرار از زندان سابق شهر گلگیت شدند در حالی که یکی از همدستان آنان در زندانی واقع در ایالت پنجاب در حال انتظار برای محاکمه در دادگاه نظامی به سر می برد.

گفته می شود کماندو حبیب الرحمان در حمله به اتوبوس مسافربری در شهرستان مانسره در ایالت خیبر پختون خوا نیز نقش داشت، در این حادثه مهاجمان مسلح با متوقف نمودن اتوبوس مذکور در منطقه لالوسر با شناسایی 20 سرنشین شیعه در این اتوبوس تمامی آنها را به قتل رساندند.

کماندو لیاقت خان یکی دیگر از افراد حاضر در ویدئوی منتشر شده نیز علاوه بر دست داشتن در حادثه تروریستی نانگا پربت در چندین عملیات تروریستی و افراط گرایانه نیز نقش داشت که در آن یک رئیس پلیس منطقه، یک سرهنگ ارتش و یک کاپیتان شامل می شوند.

کماندو حبیب الرحمان و گروه وی علاوه بر این در حمله به مدرسه دخترانه در شهرستان دیامیر و به آتش کشیدن آن نیز نقش دارد.

ارسال نظر

 
1