خبر فوری

 
 
انتخابات پارلمانی برای نخستین مرتبه در تاریخ مناطق قبایلی پاکستان فردا برگزار خواهد شد
کد خبر :647972614

11:47 1398/04/28


برچسب ها : انتخابات پارلمانی, مناطق قبایلی, وزیرستان جنوبی, وزیرستان شمالی, کمسیون انتخابات,

کمیسیون انتخابات پاکستان و مقامات محلی مناطق قبایلی، تمامی شرایط را برای برگزاری انتخابات پارلمانی که برای نخستین مرتبه در تاریخ این مناطق صورت می پذیرد را مهیا نموده است.


 

خیبر پختون خواه: به گزارش راز نیوز انتخابات پارلمانی در مناطق قبایلی ایالت خیبر پختون خواه(فاتا سابق) برای نخستین مرتبه در تاریخ این منطقه فردا برگزار خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، کمیسیون انتخابات پاکستان و مقامات محلی  مناطق قبایلی، تمامی شرایط را برای برگزاری انتخابات پارلمانی که برای نخستین مرتبه در تاریخ این مناطق صورت می پذیرد را مهیا نموده است.

قرار است این انتخابات در 16 حوزه انتخابی با حضور نامزدانی از احزاب مختلف سیاسی و نامزدان آزاد برگزار گردد؛ طبق اعلام رسانه های محلی حزب تحریک انصاف(PTI) دارای نامزد در تمامی این حوزه های انتخاباتی است و حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل(JUI-F) دارای 15 نامزد، حزب ملی مردمی(ANP) دارای 14 نامزد و حزب مردم پاکستان(PPP) نیز دارای 13 نامزد در انتخابات مناطق قبایلی هستند.

همچنین حزب مسلم لیگ شاخه نواز(PML-N) نیز دارای 5 نامزد، حزب جماعت اسلامی(JI) دارای 13 نامزد، حزب ملی میهن(QWP) نیز دارای نامزد در سه حوزه انتخاباتی از میان 16 حوزه می باشد، در حالی که 202 نفر نیز به عنوان نامزد انتخاباتی آزاد در انتخابات فردا رقابت خواهند نمود.

کارشناسان معتقدند حزب تحریک انصاف(PTI) و حزب جماعت اسلامی(JI) از شانس زیادی برای پیروزی در این انتخابات برخوردارند در حالی که احتمال پیروزی نامزدان آزاد در چند حوزه انتخاباتی دور از انتظار نیست.

دو زن نیز در میان نامزدهای انتخاباتی در مناطق قبایلی به رقابت انتخاباتی با دیگر نامزدان خواهند پرداخت، خانم ناهید آفریدی به عنوان نامزد حزب حزب ملی مردمی(ANP) در حوزه انتخاباتی PK-106 و خانم ملاسا نیز به عنوان نامزد حزب جماعت اسلامی(JI) در حوزه انتخاباتی PK-108 وارد میدان رقابت شده اند.

در انتخابات 29 تیر ماه در مناطق قبایلی ایالت خیبر پختون خواه تعداد 2 میلیون و 800 هزار نفر واجد شرایط رای می باشند که از این میان تعداد یک میلیون 670 هزار رای دهنده مرد و یک میلیون و 130 هزار رای دهنده زن خواهند بود؛ در این انتخابات تعداد 1896 صندوق اخذ رای به کار گرفته شده است.

لازم به ذکر است در حالی که مناطق قبایلی ایالت خیبر پختون خواه فضای انتخاباتی به خود گرفته است و نامزدان انتخاباتی مختلف با برگزاری مراسم و تجمعات مختلف در صدد جلب نظر مردم به منظور پیروزی در انتخابات هستند، مقامات وزیرستان شمالی و جنوبی با اعمال قانون منع رفت و آمد برگزاری هرگونه تجمع مردمی را ممنوع اعلام کردند که پس از پیگیری کمیسیون انتخابات پاکستان، مقامات محلی مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی مجبور به لغو قانون منع رفت و آمد تحت ماده 144 شدند.

ارسال نظر

 
1