خبر فوری

 
 
انتخابات مجلس سنای پاکستان: یوسف رضا گیلانی نخست وزیر اسبق و نامزد اپوزیسیون پیروز شد
کد خبر :1397340297

18:10 1399/12/13


برچسب ها : اپوزیسیون, انتخابات میان دوره ای, تحریک انصاف, حزب حاکم, حزب مردمی پاکستان, مجلس سنای پاکستان, یوسف رضا گیلانی,

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر اسبق حزب مردمی پاکستان PPP و نامزد اپوزیسیون با کسب 169 رای پیروز شده و از اسلام آباد به عنوان سناتور انتخاب شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش های منتشر شده، یوسف رضا گیلانی نخست وزیر اسبق حزب مردمی پاکستان PPP و نامزد اپوزیسیون با کسب 169 رای پیروز شده و کرسی عمومی را ازآن خود کرده است، درحالیکه حفیظ شیخ نامزد انتخاباتی حزب حاکم (تحریک انصاف PTI) و وزیر خزانه داری با کسب 164 رای در رتبه دوم قرار گرفت.  یوسف رضا گیلانی با اختلاف 5 رای نامزد حزب حاکم را شکست داده و از اسلام آباد به عنوان سناتور انتخاب شد.

گفتنی است پس از پیروزی یوسف رضا گیلانی، دولت فدرال تصمیم دارد پیروزی او را در دادگاه به چالش بکشد. شهباز گل دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در پیام توئیتری اظهار داشت که این نتیجه را در دادگاه به چالش خواهیم کشید، تنها 7 رای رد شده و اختلاف میان دو طرف با 5 رای است.

براساس گزارش، رای گیری برای کرسی عمومی اسلام آباد در مجلس ملی انجام گرفت که در آن نامزد حزب مخالف یوسف رضا گیلانی نخست وزیر اسبق به عنوان برنده اعلام شد، همچنین رای گیری مجدد نیز توسط دولت انجام شد که مجددا یوسف رضا گیلانی موفق بود.

برای کسب کرسی زنان از اسلام آباد رقابت میان فرزانه کوثر از حزب مسلم لیگ (ن) و فوزیه ارشد از حزب تحریک انصاف PTI بود که در این میان فوزیه ارشد با  کسب 174 رای به عنوان سناتور منتخب شد.

 

 

ارسال نظر

 
1