خبر فوری

 
امیر جماعت اسلامی پاکستان: دشمنی میان ایران و عربستان سعودی به نفع قدرت های جهانی است
کد خبر :2056077459

14:53 1400/10/09


برچسب ها : اتحاد, امیر جماعت اسلامی, ایران, پاکستان و ایران, سراج الحق, سناتور سراج الحق, عراق, عربستان سعودی, وحدت اسلامی, وحدت بین المسلمین, کشورهای اسلامی,

سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان طی سخنرانی اخیر خود با بیان اینکه دشمنی میان ایران و عربستان سعودی به نفع قدرت های جهانی است، و ما خواهان اتحاد و دوستی میان ایران و عربستان سعودی هستیم، اظهار داشت که پاکستان و ایران می توانند نقش کلیدی در زمینه وحدت در کشورهای اسلامی ایفا نمایند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان طی سخنرانی اخیر خود با بیان اینکه دشمنی میان ایران و عربستان سعودی به نفع قدرت های جهانی است، و ما خواهان اتحاد و دوستی میان ایران و عربستان سعودی هستیم، اظهار داشت که ایران کشور همسایه ما و از کشورهای مهم جهان اسلامی است، و ایران می تواند نقش کلیدی در حل مسائل داغ جهان اسلام ایفا کند.

وی در ادامه سخنان خود، موفقیت پاکستان را موفقیت ایران و موفقیت ایران را موفقیت پاکستان عنوان کرد و گفت: فرقه هایی درپی توطئه های دشمنان ایجاد شدند و آتشی که آنها به راه انداخته بودند را جهان اسلام خنثی کرد. ما به دنبال مستحکم شدن بیشتر اتحاد هستیم، فلسطین و کشمیر از مسائل مهم جهان اسلام هستند و مشکلات اقلیت ها باید حل شود و وحدت در کشور های اسلامی باشد.

سراج الحق در ادامه ضمن اشاره به جنگ ایران و عراق، خاطر نشان ساخت که این جنگ تنها به سود قدرت های استعمارگر بود و به مسلمانان خسارت وارد شد، باید در تمامی کشورهای جهان اسلامی وحدت برپا شود که پاکستان و ایران می توانند نقش کلیدی در این زمینه ایفا نمایند.

امیر جماعت اسلامی ، گفت: شکستی که ناتو در افغانستان متحمل شد، دیگر آمریکا قادر نخواهد بود به هیچ کشور اسلامی حمله کند، افغانستان در نشست فوق العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی به میزبانی پاکستان به رسمیت شناخته نشد بلکه اختیار آن به آمریکا داده شد. سایه فقر و گرسنگی بالای سر افغانستان است، آنها پس از شکست در تروریسم تحمیلی، تروریسم اقتصادی را تحمیل کرده اند.

ارسال نظر

 
1