خبر فوری

 
 
امکان پرداخت یک میلیارد دلار به عنوان بودجه پشتیبانی به پاکستان توسط بانک توسعه آسیا
کد خبر :1061861492

12:09 1398/02/13


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, پاکستان, صندوق بین المللی پول, کمک مالی,

پس از نشان دادن چراغ سبز از سوی صندوق بین المللی پول(IMF)، بانک توسعه آسیا نیز نسبت به پرداخت یک میلیارد دلار به عنوان بودجه پشتیبانی به پاکستان اعلام رضایت نشان داده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پس از نشان دادن چراغ سبز از سوی صندوق بین المللی پول(IMF)، بانک توسعه آسیا نیز نسبت به پرداخت یک میلیارد دلار به عنوان بودجه پشتیبانی به پاکستان اعلام رضایت نشان داده است.

بر اساس جزئیات اعلام شده هیکو ناکاو رئیس بانک توسعه آسیا طی سخنانی در پنجاه و دومین اجلاس هیئت مدیره بانک توسعه آسیا از دریافت درخواستی از سوی پاکستان مبنی بر پرداخت یک میلیارد دلار تحت عنوان بودجه پشتیبانی خبر داد.

وی افزود: ما منتظر نتایج بسیار خوب از مذاکرات میان صندوق بین المللی پول و مقامات پاکستانی هستیم و در صورتی که برنامه صندوق بین المللی پول اجرایی گردد، ما آماده افزایش میزان بودجه پشتیبانی و دیگر وام های اعطایی به پاکستان خواهیم بود.

وی همچنین در ادامه با انتقاد از مراجعه مکرر مقامات پاکستانی به صندوق بین المللی پول برای دریافت بسته کمک مالی اظهار داشت: پاکستان برای موازنه بدهی ها، چندین بار به صندوق بین المللی پول مراجعه نموده است و مراجعه متعدد برای دریافت کمک مالی مفید نخواهد بود، پاکستان باید با برنامه های مستحکم و پایدار مسائل مالی خود را حل نماید.

وی خاطر نشان کرد: در ماه گذشته میلادی با مقامات پاکستانی و یکی از وزرای کابینه دولت پاکستان نیز دیدارها و رایزنی هایی در خصوص پرداخت های مالی صورت گرفته است.

وی افزود: یک سازمان مالی در منیلا آماده حمایت مالی از پاکستان تحت برنامه صندوق بین المللی پول می باشد، زیرا پاکستان از فرصت بسیار مناسبی برای مستحکم نمودن نظام خود برخوردار می باشد و این امر تنها با توسعه اقتصادی مقدور خواهد بود.

ارسال نظر

 
1