خبر فوری

 
امضای هفت سند و یادداشت تفاهم همکاری میان پاکستان و ترکیه
کد خبر :848317910

11:02 1401/03/12


برچسب ها : آنکارا, امضای توافقنامه, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ترکیه, دولت پاکستان, دولت ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, یادداشت تفاهم,

هم‌زمان با سفر هیئت عالی رتبه پاکستانی به سرپرستی نخست وزیر این کشور به ترکیه، هفت سند یادداشت تفاهم همکاری میان پاکستان و ترکیه به امضا رسید.


آنکارا: به گزارش راز نیوز| هم‌زمان با سفر هیئت عالی رتبه پاکستانی به سرپرستی نخست وزیر این کشور به ترکیه، هفت سند یادداشت تفاهم همکاری میان پاکستان و ترکیه به امضا رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مقامات پاکستان و ترکیه روز گذشته تعداد 7 سند یادداشت تفاهم همکاری را به امضا رساندند.

در نشست امضای اسناد یادداشت تفاهم همکاری میان پاکستان و ترکیه که در حضور محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفت، ابتدا یک سند یادداشت تفاهم همکاری میان ریاست استراتژی و بودجه ترکیه و اداره مشارکت عمومی خصوصی پاکستان مورد امضا قرار گرفت.

همچنین یک سند یادداشت تفاهم همکاری برای چارچوب برنامه اشتراک دانش بین دولت‌های ترکیه و پاکستان به امضا رسید، وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و وزارت ارتباطات پاکستان نیز یک سند دیگر برای همکاری در زمینه مهندسی بزرگراه را امضا نمودند.

علاوه بر این توافقنامه‌ای برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور، توافقنامه پروتکل‌های همکاری فنی میان وزارت خزانه داری دو طرف، توافقنامه مدیریت بدهی‌ها میان وزارت خزانه داری ترکیه و وزارت امور اقتصادی پاکستان، توافقنامه همکاری در زمینه ساخت مسکن میان وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه و اداره مسکن پاکستان جدید به امضا رسید.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه و نوید قمر وزیر تجارت پاکستان به نمایندگی از دولت پاکستان و وزیر حمل و نقل ترکیه نیز به نمایندگی این کشور توافقنامه‌ها را به امضا رساندند.

ارسال نظر

 
1