خبر فوری

 
 
امضای قراردادهایی میان پاکستان و چین به مبلغ 20 میلیارد دلار / خرید 48 پهپاد نظامی جاسوسی از چین
کد خبر :1336690798

19:38 1397/07/17


برچسب ها : پاکستان, پهپاد, چین,

میان چین و پاکستان توافقنامه ای به مبلغ 20 میلیارد دلار به امضاء رسیده است. گفتنی است که هيئت شرکت های خریدار چینی بر 11 قرار داد طی سفر خود به پاکستان، امضاء کردند.


میان چین و پاکستان توافقنامه ای به مبلغ 20 میلیارد دلار به امضاء رسیده است. گفتنی است که هيئت شرکت های خریدار چینی بر 11 قرار داد طی سفر خود به پاکستان، امضاء کردند. براساس گزارشات، شرکت های پاکستان و چین 11 قرار داد با مضمون سرمایه گذاری را امضاء کرده اند.

گفتنی است که این قرار داد ها شامل سرمایه گذاری شرکت ها و یادداشت های دوجانبه بوده است. این درحالی است که این قرار دادها میان شرکت های پاکستان و چین به مبلغ 20 میلیارد دلار بوده است. به گفته سفارتخانه چین، این قرار دادهای امضاء شده درمیان شرکت های پاکستان و چین شامل، C Food، فولاد و کشاورزی هستند. طبق گفته سفارتخانه چین، خواستار به پایان رساندن تجارت نامتوازن با پاکستان هستیم.

به گفته خسرو بختیار، وزیر برنامه ریزی و اصلاحات پاکستان، در طی پروژه راهداری پاکستان و چین ، قراردادها و پروژه های اخیر را نیز با سرعت بالا راه اندازی خواهیم کرد. پروژه ها در زمان تعیین شده به پایان خواهند رسید.
وی طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی نجی گفت : برای بهبود وضعیت رفاهی مردم، باب پروژه های اقتصادی و اجتماعی را نیز تحت پروژه CPEC شامل خواهیم کرد.

گفتنی است که خسرو بختیار در این زمینه افزود، خواستار آن هستیم تا بوسیله پروژه های CPEC به طور مستقیم به مردم منفعت رسانیم. اکنون نیز دولت حزب تحریک انصاف PTI به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق دولت فدرال سابق درمورد پروژه های CPEC به مردم، با مشکلاتی مواجه شده است.

وزیر برنامه ریزی در ادامه افزود، بهبود وضعیت رفاهی مردم، فراهم کردن زمینه های شغلی و افزایش بخش تولیدی در کشور از مهم ترین امور دولت فعلی است.

وی خاطر نشان کرد که همکاری های صنعتی میان پاکستان و چین تحت پروژه های CPEC نباید منحصر به مناطق ویژه اقتصادی باشد. وی همچنین افزود، با افزایش همکاری دوجانبه پاکستان و چین در زمینه صنعتی، این امر موجب توسعه بخش صنعتی خواهد شد. پروژه بروزرسانی راه آهن از کراچی تا پیشاور نیز درحال تکمیل شدن است.

 

خرید 48 پهپاد نظامی جاسوسی از چین

 


لازم به ذکر است که پاکستان 48 عدد پهپاد نظامی را نیز از چین خریداری خواهد کرد . براساس گزارش خبرگزاری چینی، گلوبال تایمز، شرکت چینی با نام شینگ دو که در زمینه هواپیمای صنعتی فعالیت می‌کند، این پهپاد های ساخت خود را به پاکستان خواهد فروخت. گفتنی است که این پهپاد ها هم کارایی جاسوسی و هم نظامی نیز دارند. لازم به ذکر است که این پهپاد ها قابلیت حمل 480 کیلوگرم باروت و پرواز به مدت 20 ساعت را نیز دارند. این درحالی است که با خرید این پهپاد ها قابلیت نیروی هوایی پاکستان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

ناگفته نماند که خبر خریداری 48 پهپاد جاسوسی نظامی پاکستان از چین در زمانی منتشر شده است که هند نیز از روسیه سامانه دفاعی S400 را خریداری کرده بود.

ارسال نظر

 
1