خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و سازمان ملل متحد سند یادداشت تفاهم با عنوان چارچوب پنج‌ساله همکاری برای توسعه پایدار را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر کاظم نیاز دبیر معاونت اقتصادی دفتر نخست وزیری پاکستان و جولین هارنس مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد سند یادداشت تفاهم چارچوب ۵ساله همکاری برای توسعه پایدار از سال‌های 2023 تا 2027 را امضا نمودند.

دکتر کاظم نیاز دبیر معاونت اقتصادی دفتر نخست وزیری پاکستان پس از امضای این سند یادداشت تفاهم همکاری طی سخنانی اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی از حمایت‌های سازمان ملل متحد در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و همکاری‌های متداوم این سازمان در امدادرسانی به سیل زدگان تقدیر می‌کند.

وی افزود: دولت پاکستان با همکاری سازمان ملل متحد مصمم به ایفای نقش پایدار جهت بهبود وضعیت زندگی مردم بر اساس اولویت‌های ملی است.

جولین هارنس مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در این نشست نسبت به تداوم همکاری‌های سازمان متبوع خود با پاکستان و حمایت همه‌جانبه از این کشور اطمینان بخشی نمود.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی، ارائه خدمات اساسی اجتماعی و توسعه پایدار و سبز اقتصادی بخشی از این سند چارچوب است. سند چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد پنج نتیجه دارای اولویت شامل خدمات اجتماعی اساسی، برابری جنسیتی و توانمند سازی زنان، تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی، توسعه اقتصادی فراگیر پایدار و حکومت‌داری را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: تعیین یک چارچوب مشخص برای پیشبرد مشارکت ما امری ضروری است، این چارچوب به پاکستان برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک خواهد نمود

ارسال نظر

 
1