خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه کمک 58 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای برنامه های عمرانی و آموزشی در بلوچستان پاکستان
کد خبر :1318996876

13:12 1399/09/22


برچسب ها : امضای توافقنامه, برنامه آموزشی, پاکستان و اتحادیه اروپا, سفیر اتحادیه اروپا, شهروندان بلوچ, کودکان بلوچ,

توافقنامه مربوط به اعطای مبلغ 11.1 میلیارد روپیه معادل 58 میلیون یورو جهت تامین آب در مناطق محروم ایالت بلوچستان و توسعه مراکز آموزشی میان دولت فدرال پاکستان و اتحادیه اروپا به امضاء رسید.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| توافقنامه مربوط به اعطای مبلغ 11.1 میلیارد روپیه معادل 58 میلیون یورو جهت تامین آب در مناطق محروم ایالت بلوچستان و توسعه مراکز آموزشی میان دولت فدرال پاکستان و اتحادیه اروپا به امضاء رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی در اسلام آباد پایتخت پاکستان نور احمد وزیر امور اقتصادی پاکستان و ایندرولا کامینارا سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان دو توافقنامه در زمینه آبرسانی به مناطق مختلف و همچنین ایجاد مراکز آموزش عمومی را به امضاء رساندند.

بر اساس این توافقنامه مبلغ 40 میلیون یورو از میان کل مبلغ اختصاصی در مدت زمان 5 ساله برای مستحکم سازی اراضی بایر بلوچستان، تامین آب زمین های کشاورزی که نیاز کمی به آب دارند و همچنین تامین آب مورد نیاز در بخش دامپروری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اجرای این پروژه نه تنها با استفاده بهتر و کمتر از منابع آبی به افزایش بهره وری در زمینه تولید محصولات کشاورزی کمک می کند بلکه باعث بهبود ذخایر آب های زیرزمینی در میان مدت و بلند مدت خواهد شد.

این برنامه علاوه بر این به متمرکز شدن بر خدمات ترویج عمومی نیز کمک خواهد نمود تا نسبت به دسترسی کشاورزان و دامداران به آب کافی مورد نیاز اطمینان حاصل شود.

گفتنی است این برنامه توسط سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد با همکاری شرکای بومی اجرا خواهد شد.

همچنین طبق توافقنامه های صورت گرفته میان دولت فدرال پاکستان و اتحادیه اروپا، قرار است مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون روپیه معادل 18 میلیون یورو نیز به منظور تقویت نظام آموزشی و بهبود سطح آموزش عمومی ایالت بلوچستان هزینه شود.

در دومین مرحله از برنامه حمایت از بخش آموزش بلوچستان امکان تحصیل و فراگیری آموزش های ابتدایی برای تمامی کودکان این ایالت فراهم خواهد شد و سطح آموزشی این ایالت بهبود خواهد یافت.

این برنامه چهار ساله توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) به اجرا درخواهد آمد که از طریق آن به بهبود آموزش معلمان و همکاری با موسسات آموزشی و توسعه مدارس کمک خواهد شد.

 

ارسال نظر

 
1