خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه وام 1.5 میلیارد دلاری برای سیل زدگان میان پاکستان و بانک توسعه آسیا
کد خبر :1518318926

15:22 1401/08/03


برچسب ها : امضای توافقنامه, بانک توسعه آسیا, پاکستان و بانک توسعه آسیا, پرداخت وام, سیل زدگان, محمد اسحاق دار, محمد شهباز شریف, مدیر کشوری بانک توسعه آسیا, نخست وزیر پاکستان, وزیر خزانه داری پاکستان,

بانک توسعه آسیا به منظور حمایت از پاکستان و مقابله با پیامدهای سیل اخیر در این کشور توافقنامه اعطای وام یک و نیم میلیارد دلاری به پاکستان را به امضا رساند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک توسعه آسیا به منظور حمایت از پاکستان و مقابله با پیامدهای سیل اخیر در این کشور توافقنامه اعطای وام یک و نیم میلیارد دلاری به پاکستان را به امضا رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی که روز دوشنبه در اسلام آباد برگزار گردید توافقنامه اعطای وام 1.5 میلیارد دلار میان بانک توسعه آسیا و دولت پاکستان نهایی گردید.

کاظم نیاز دبیر معاونت اقتصادی دفتر نخست وزیری پاکستان و یونگ یی مدیر کشوری بانک توسعه آسیا در حضور محمد شهباز شریف نخست وزیر، اسحاق دار وزیر خزانه داری و ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان و یوجین زوکوف مدیرکل منطقه مرکزی و غرب آسیا بانک توسعه آسیا این توافقنامه را به امضا رساندند.

طبق برنامه ایجاد تاب آوری با هزینه‌های ضد چرخه‌ای فعال بانک توسعه آسیا مبلغ فراهم شده می‌تواند به تأمین مالی برنامه مخارج توسعه ضد چرخه‌ای به ارزش 2.3 میلیارد دلار کمک کند که به منظور کاهش پیامدهای منفی رویدادهای جهانی از جمله حمله روسیه به اوکراین طراحی شده است.

هدف از موافقت با اختصاص وام یک و نیم میلیارد دلاری از سوی بانک توسعه آسیا کمک به ارتقای امنیت اجتماعی و غذایی در پاکستان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم در بحبوحه سیل ویرانگر در پاکستان و اختلالات به وجود آمده در زنجیره تأمین جهانی است. این مبلغ هفته آتی به پاکستان پرداخت خواهد شد و امید می‌رود با واریز این مبلغ به حساب خزانه داری حجم ذخایر ارزی افزایش یافته و کنترل کاهش نرخ روپیه در مقابل دلار نیز دقیق‌تر انجام گردد.

لازم به ذکر است حجم ذخایر ارزی پاکستان تا 22 مهرماه به رفم 13.25 میلیارد  دلار کاهش یافت.

ارسال نظر

 
1