خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه همکاری امنیتی میان کشور های پاکستان و ژاپن در راولپندی
کد خبر :25642257

15:14 1398/03/29


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, روابط دو جانبه, مذاکرات,

توافقنامه همکاری امنیتی میان کشور های پاکستان و ژاپن در راولپندی امضاء شد.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز ، توافقنامه همکاری امنیتی میان کشور های پاکستان و ژاپن در راولپندی امضاء شد.

طبق اطلاعات به دست آمده : رهبران نظامی هر دو کشور پس از برگزاری 10 مین مذاکرات امنیتی ، توافقنامه خود را در وزارت دفاع شهر راولپندی امضاء نمودند. همچنین رهبری هیئت پاکستان و ژاپن در این مذاکرات به ترتیب بر عهده دریاسالار اویس احمد بلگرامی وزیر دفاع پاکستان و مدیر کل امور بین الملل ژاپن تایینات گردید.

به گفته مقامات ارشد : احزاب در این مذاکرات در مورد موضاعات مربوط به امنیت منطقه ، مبارزه با تروریسم و منافع متقابل و دو جانبه از جمله در آسیا به بحث و گفتگو پرداختند.

اویس احمد بلگرامی همچنین از نمایندگی ژاپن در مورد نقش و تلاش پاکستان برای ایجاد صلح پایدار در کل منطقه آگاه کرد. همچنین مذاکرات امنیتی میان کشور های پاکستان و ژاپن در وزارت امور خارجه راولپندی برگزار گردید.

هیئت مذاکرات کشور های پاکستان و ژاپن به ترتیب به سرپرستی امتیاز حمد و شیکجی تیکزای در وزارت امور خارجه راولپندی برگزار شد. همچنین هیئت دو کشور علاوه بر وضعیت امنیتی فعلی منطقه به گفتگو در مورد مسائل بین المللی نیز پرداختند. همچنین وزارت امور خارجه مسائلی را در مورد ماهیت روابط با کشورهای همسایه و نقش تروریسم در پاکستان را با هیأت ژاپنی در میان گذاشت.

لازم به ذکر است که هیئت ژاپنی با برخی از مقامات ارشد پاکستان از جمله عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر و سهیل محمد نیز دیدار و ملاقات نمود.

ارسال نظر

 
1