خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه همکاری استراتژیک میان پاکستان و اتحادیه اروپا
کد خبر :1769846483

11:34 1398/04/05


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, شاه محمود قریشی, فدریکا موگرینی,

پاکستان و اتحادیه اروپا توافقنامه طرح مشارکت استراتژیک را به امضا رساندند، بر اساس این توافق زمینه همکاری و رابطه بهتر میان دو طرف فراهم خواهد شد.


بروکسل: به گزارش راز نیوز پاکستان و اتحادیه اروپا توافقنامه طرح مشارکت استراتژیک را به امضا رساندند، بر اساس این توافق زمینه همکاری و رابطه بهتر میان دو طرف فراهم خواهد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده این توافقنامه در بروکسل به امضای شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا به امضا رسید.

شاه محمود قریشی در نشست کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا مواضع و سیاست‌های دولت پاکستان در خصوص امنیت منطقه را بیان نمود.

وی افزود: امضای این توافقنامه دوره جدیدی از روابط پاکستان و اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد بخش‌های مختلف این توافقنامه باعث تقویت همکاری میان دو طرف خواهد شد.

قریشی گفت: رایزنی و گفت‌وگوی امنیتی میان دو طرف لازمه اصلی این توافقنامه است.

وی در ادامه با اشاره به ادامه همکاری نظامی میان پاکستان و اتحادیه اروپا گفت: روش جدید باعث تقویت همکاری‌های گذشته خواهد شد و دو طرف قادر به همکاری در بخش وسیع و گسترده خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: گفتگو با اعضای اتحادیه اروپا باعث فراهم شدن زمینه برای همکاری امنیتی خواهد شد و دو طرف قادر به شناسایی چالش‌های امنیتی در منطقه خواهند شد.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان سیاست‌های خارجی پاکستان افزود: اسلام آباد در حال دنبال نمودن سیاست روابط خوب و صلح آمیز با تمامی کشورهای همسایه است.

وی در ادامه خطاب به کمیته اتحادیه اروپا یادآوری نمود که پاکستان در راستای سیاست روابط صلح آمیز با کشورهای همسایه اقدام به گشودن مرز مشترک خود با هند نمود و آماده مذاکره با دولت هند در خصوص موضوعات کشمیر تروریسم و تمامی دیگر موضوعات مورد مناقشه است.

ارسال نظر

 
1