خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه های عدالت و پاسخگویی مابین پاکستان و انگلستان
کد خبر :1035159239

15:35 1397/06/26


برچسب ها : پاکستان, نخست وزیر,

توافقنامه ای مابین پاکستان و انگلستان مبنی عدالت و پاسخگویی امضاء شد.


به گزارش رازنیوز به نقل از خبرگزاری ARY، توافقنامه ای مابین پاکستان و انگلستان مبنی عدالت و پاسخگویی امضاء شد. براساس این توافقنامه، عمل ارجاع متهم به پاکستان و بازپرداخت دارایی های پاکستان در انگلیس از سر گرفته میشود.
براساس اطلاعات به دست آمده، پس از دیدار نخست وزیر پاکستان با ساجد جاوید وزیر کشور انگلستان، فروغ نسیم وزیر قانون، شهریار آفریدی وزیر کشور، میرزا شهزاد اکبر مشاور ملی پاسخ گویی و وزیر کشور انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند.
وزیر کشور انگلستان گفت، با نخست وزیر پاکستان عمران خان و دیگر وزرا ملاقات کرده است، انگلستان بزرگترین بازار صادراتی پاکستان است. اصالت 2% درصد از شهروندان انگلستان پاکستانی است.
وی افزود، در اموری همچون آموزش و دفاع به طور جدی به پاکستان کمک خواهیم کرد و علاوه بر آن برای بهبود وضعیت پاکستان نیز با عمران خان گفت و گو هایی انجام شده است . هردوکشور در معرض تهدیدهای تروریسم قرار دارند.

وی همچنین در مورد مبارزه با تروریسم در پاکستان گفت : نیروهای مسلح و پلیس پاکستان عملکرد خوبی نسبت به مبارزه با تروریسم نشان دادند، پولشویی باعث کاهش مالیات شده است، پولشویی و فساد مالی به طور مستقیم باعث مضراتی در اقتصاد پاکستان شده است.

ساجد جاوید افزود، برای برقراری روابط جدید به پاکستان آمده ام، برنامه تبادل زندانیان را نیز شروع خواهیم کرد، پاکستان از دوستان نزدیک و قابل اعتماد انگلیس است.

ساجد جاوید وزیر کشور انگلستان در گفت و گوی خود با مطبوعات افزود، برای مبارزه با تروریسم آماده همکاری با پاکستان هستیم.
دسترسی محصولات پاکستانی به انگلیس را تسهیل خواهیم بخشید، علاوه بر آن درمورد مبارزه با فساد مالی و پولشویی نیز با عمران گفت و گو کردیم و در این مورد نیز با پاکستان همکاری خواهیم داشت.

ارسال نظر

 
1