خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه میان کمیسیون عالی آموزش(HEC) و اداره ملی مبارزه با تروریسم(NACTA) برای تحقیقات در خصوص تروریسم
کد خبر :682970641

11:38 1397/08/04


برچسب ها : HEC, NACTA, اداره ملی مبارزه با تروریسم, پاکستان, کمیسیون عالی آموزش,

کمیسیون عالی آموزش(HEC) و اداره ملی مبارزه با تروریسم(NACTA) توافقنامه ای را در خصوص انجام تحقیقات مشترک در زمینه تروریسم را به امضا رساندند.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،کمیسیون عالی آموزش(HEC) و اداره ملی مبارزه با تروریسم(NACTA) توافقنامه ای را در خصوص انجام تحقیقات مشترک در زمینه تروریسم را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده طی مراسم برگزار شده در محل دفتر کمیسیون عالی آموزش،محمد اصغر معاون ستاد اجرایی کمیسیون آموزش عالی و خالد داد لک مسئول هماهنگ کننده اداره ملی مبارزه با تروریسم یادداشت تفاهمی را در این زمینه امضا نمودند.

بر اساس این توافق کمیسیون آموزش عالی و اداره ملی مبارزه با تروریسم  به طور مشترک اقدام به تهیه برنامه جامع مبارزه با تروریسم خواهند نمود و در این زمینه از دانشجویان و اعضای هیئت های علمی دانشگاه های مختلف پاکستان نیز بهره خواهند برد.

رئیس اداره ملی مبارزه با تروریسم در این زمینه گفت:هدف این توافقنامه،انجام تحقیقات و مطالعات مشترک در خصوص تروریسم و افزایش همکاری های دو مرکز برای مبارزه با تروریسم است.

وی گفت:این توافقنامه علاوه بر کمک نمودن به امر سیاست گذاری برای مبارزه به تروریسم،اهمیت فرهنگ تحقیق و مطالعه در سطح عمومی را نیز افزایش خواهد داد،علاوه بر این موارد،هدف اصلی این تفاهم نامه آگهی بخشی به جامعه عمومی علیه تفکرات تروریستی و تکفیری است و مقابله با این تفکرات است.

همچنین با حضور کمیسیون عالی آموزش،تصمیم داریم تا مضامین و مطالبی را در خصوص موضوع تروریسم و مبارزه با آن را در آموزش های درسی بگنجانیم.

بر اساس این تفاهم نامه تصمیم گرفته شد که از طریق برگزاری سمینارها،کارگاه های آموزشی،سخنرانی،مطالب و بازی های متعدد و برنامه های فرهنگی،دانش آموزان را با مفاهیم تروریسم و مقابله با آن آشنا کنند.

علاوه بر این،بخشی از برنامه های مراکز نشر رادیویی دانشگاه ها را نیز به این موضوع اختصاص خواهد یافت و از اساتید دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی در این زمینه استفاده خواهد شد.

طبق این توافقنامه قرار است به منظور مقابله با ترویسم،جلسات و مراسم های مشترکی را با حضور دانشجویان دانشگاه ها و شاگردان مدارس دینی برگزار کنند.

مقام اجرایی اداره ملی مبارزه با تروریسم گفت:این مرکز در حال فعالیت برای نشر پیغام صلح و دوستی در دانشگاه های کشور است.

وی اظهار داشت:دانشگاه ها نقش بسزایی در تربیت نسل جوان و شکل دهی به طرز تفکر آنان دارد و میتوانند در اعتدال بخشی به تفکرات آنان نقش کلیدی را داشته باشند.

وی افزود:اسلام یک دین صلح پسند است و نشر تعالیم راستین آن نیاز اساسی و لازمی است،ما امیدواریم که اداره ملی مبارزه با تروریسم و کمیسیون عالی آموزش برای بررسی علل و عوامل رشد تروریسم و مبارزه با آن فعالیت خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1