خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه میان پاکستان و چین برای ساخت پروژه انرژی آبی آزاد پتن
کد خبر :2055621125

18:57 1399/04/16


برچسب ها : پاکستان و چین, سی پیک,

امضای توافقنامه میان پاکستان و شرکت گژهوبا چین برای ساخت پروژه انرژی آبی آزاد پتن با حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان خصوصی و عاصم سلیم باجوا سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان و رئیس کریدور پاکستان_چین سی پیک انجام شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امضای توافقنامه میان پاکستان و شرکت گژهوبا چین برای ساخت پروژه انرژی آبی آزاد پتن با حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان خصوصی و عاصم سلیم باجوا سپهبد بازنشسته ارتش پاکستان و رئیس کریدور پاکستان_چین سی پیک انجام شد. این پروژه 700 مگاوات برق تولید و 3 هزار زمینه اشتغال را ایجاد خواهد کرد.

عمران خان طی سخنرانی در مراسم، گفت: این پروژه تحت سرمایه گذاری انجام می شود و به این ترتیب کشور متحمل فشار نخواهد شد. ما از پیشرفت کشور چین، چیز های زیادی آموخته ایم. پروژه سی پیک موجب رشد و توسعه پاکستان خواهد شد. متاسفانه در گذشته نسبت به تولید نیروی برق ارزان توجهی صورت نگرفت،  کشورها با دریافت وام های خارجی، باید هزینه های گزافی را در قبال آن بپردازند، درحالیکه این پروژه وام و قرض نبوده و سرمایه گذاری است. پروژه انرژی آبی آزاد پتن یکی از پروژه های سی پیک است و اولویت ما نیز انرژی پاک است. این امر بر محیط زیست نیز تاثیر نخواهد گذاشت.

 

عاصم سلیم باجوا نیز طی سخرانی در این مراسم ضمن اعلام فراهم کردن انرژی برق ارزان برای مردم، از سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری چین در این پروژه خبر داد و گفت: طی ده روز گذشته ما توانستیم به سرمایه گذاری به ارزش 4 میلیارد دلار دست یابیم. توافقنامه هایی برای تهیه 18 هزار مگاوات برق ارزان قیمت حاصل شده است که این پروژه ها در مجموع برای 8 هزار نفر شغل ایجاد خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1