خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه میان اسلام آباد و مسکو برای ساخت خط لوله گاز شمال به جنوب پاکستان
کد خبر :1656375644

14:33 1400/04/25


برچسب ها : امضای توافقنامه, پاکستان و روسیه, پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان, حماد اظهر, خط لوله گاز شمال – جنوب, وزیر انرژی,

پاکستان توافقنامه ی مربوط به ساخت خط لوله انتقال گاز از شمال به جنوب پاکستان را با روسیه به امضاء رساند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان توافقنامه ی مربوط به ساخت خط لوله انتقال گاز از شمال به جنوب پاکستان را با روسیه به امضاء رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، توافقنامه مربوط به ساخت خط لوله انتقال گاز به طول تقریبی 1100 کیلومتر از کراچی به لاهور توسط ارشد محمود معاون وزیر نفت دولت پاکستان و یک مدیر وزارت نیروی روسیه به امضاء رسید.

در مراسم امضای این توافقنامه که نمایندگانی از وزارت نیروی دو کشور حضور داشتند، حماد اظهر وزیر نیروی دولت فدرال پاکستان اظهار داشت: این پروژه از سال 2015 میلادی متوقف شده بود، امروز برای همکاری های فنی این توافقنامه به امضاء رسید، این پروژه با بودجه ای بالغ بر 2.5 میلیارد دلار تا پایان سال 2023 تکمیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت خط لوله انتقال گاز جنوب به جنوب پاکستان افزود: شرکت های محلی عملیات لوله گذاری را انجام خواهند داد و وسایل وارداتی این پروژه از روسیه وارد خواهد شد و تعرفه مربوط به این خط لوله گاز توسط سازمان تنظیم مقررات نفت و گاز پاکستان تعیین خواهد شد، تکمیل این پروژه به تسهیل انتقال گاز از شمال به جنوب پاکستان کمک خواهد کرد.

وزیر نیروی پاکستان خاطرنشان کرد: این توافقنامه به افزایش همکاری میان دو کشور در زمینه انرژی و اقتصاد منجر خواهد شد.

از سوی دیگر الکساند تولپاروف رئیس هیئت روسی نیز در این خصوص ابراز داشت: پروژه خط لوله انتقال گاز از شمال به جنوب از اهمیت زیادی برای پاکستان برخوردار است، این پروژه نقطه عطفی برای توسعه و امنیت انرژی پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1