خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه مالی 100 میلیون دلاری میان پاکستان و بانک توسعه آسیا برای تقویت نظام درمانی در خیبر پختون خوا
کد خبر :1584314947

11:30 1401/08/13


برچسب ها : امضای توافقنامه, بانک توسعه آسیا, سردار ایاز صادق, وزارت امور اقتصاد پاکستان, وزارت امور اقتصادی پاکستان, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

پاکستان و بانک توسعه آسیا توافقنامه مالی به ارزش 100 میلیون دلار را برای تقویت نظام بهداشت و درمان در ایالت خیبر پختون خوا را به امضا رساندند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و بانک توسعه آسیا توافقنامه مالی به ارزش 100 میلیون دلار را برای تقویت نظام بهداشت و درمان در ایالت خیبر پختون خوا را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، این توافقنامه توسط دکتر کاظم نیاز معاون وزارت امور اقتصادی پاکستان و یونگ یی مدیر کشوری نمایندگی بانک توسعه آسیا در پاکستان در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی پاکستان به امضا رسید.

در این مراسم سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان و دیگر مسئولان عالی رتبه این وزارت خانه و بانک توسعه آسیا نیز حضور داشتند.

در این مراسم گفته شد این برنامه وام با نوسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات به بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌های ثانویه کمک خواهد کرد.

طبق این توافقنامه برنامه ریزی منابع انسانی و مدیریت زنجیره تأمین دارو برای اطمینان از اجرای پروتکل‌ها، استانداردها و دستورالعمل‌های بالینی بهبود خواهد یافت. هدف از این برنامه ایجاد اصلاحات در نظام ثانوی بهداشت و درمان ایالت خیبر پختون خوا است، در این برنامه 38 میلیون نفر که بیشتر آن را زنان تشکیل می‌دهند تحت پوشش قرار خواهند گرفت، اجرای این برنامه به بهبود خدمات مراقبت از زنان و کاهش نرخ مرگ نوزادان و کودکان کمک خواهد نمود.

لازم به ذکر است ماه گذشته نیز توافقنامه‌ای میان وزارت امور اقتصادی پاکستان و بانک توسعه آسیا به ارزش 1.5 میلیارد دلار به امضا رسید. همچنین به منظور بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده در اثر سیل در ایالت‌های بلوچستان، خیبر پختون خوا مبلغ 475 میلیون دلار از محل پروژه‌های عمرانی هزینه خواهد شد.

ارسال نظر

 
1