خبر فوری

 
 

 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | هند و امارات متحده عربی روز جمعه 29 بهمن (18 فوریه) توافقنامه همکاری جامع اقتصادی (CEPA) را امضا کردند همچنین نشست مجازی میان نارندرا مودی، نخست وزیر هند و محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد امارات، از نقشه راه برای گسترش روابط عمومی دوجانبه پرده برداری کرد.

نارندرا مودی از امارات متحده عربی بدلیل سرمایه گذاری در جامو و کشمیر تشکر و قدردانی به ابعاد مختلف روابط هند و امارات اشاره کرد و گفت: دو کشور شانه به شانه یکدیگر در برابر تروریسم در این کشور خلیجی خواهند ایستاد.

وی افزود: پس از سفر موفقیت آمیز معاون فرماندار جامو و کشمیر به امارات در ماه گذشته، چندین شرکت اماراتی برای سرمایه گذاری در جامو و کشمیر ابراز علاقه و آمادگی کردند و ما از سرمایه گذاری امارات در زمینه های مختلف ازجمله مراقبت های بهداشتی استقبال می کنیم.

نخست وزیر هند بیان کرد: هر دو طرف، طی سه ماه مذاکره به توافق مهمی رسیدند در حالی که توافق در چنین زمینه هایی سال ها به طول می انجامد.

دولت هند گفت: این توافقنامه مزایای قابل توجهی برای تجارت دو طرف از جمله افزایش دسترسی به بازار و کاهش تعرفه ها را به همراه خواهد داشت همچنین انتظار می رود این توافقنامه، تجارت دوجانبه را از مبلغ 60 میلیارد فعلی به 100 میلیارد دلار طی پنج سال آینده افزایش دهد.

نارندا مودی با تاکید بر اینکه توافق تجاری نشان دهنده دوستی عمیق، دیدگاه مشترک و اعتماد بین دو کشور است، گفت: من یقین دارم که این دوره، دوره جدیدی را در روابط اقتصادی ما آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1