خبر فوری

 
امضای توافقنامه توسعه منطقه ویژه اقتصادی رشکای میان چین و پاکستان
کد خبر :698697307

18:43 1399/06/24


برچسب ها : پاکستان و چین, رشکای, سرمایه گذاری, سفیر چین, عمران خان, منطقه ویژه اقتصادی, نخست وزیر پاکستان,

مراسم امضای توافقنامه توسعه منطقه ویژه اقتصادی رشکای ذیل سی پیک به منظور ترغیب سرمایه گذاری های خارجی در پاکستان، امروز (دوشنبه) در کاخ نخست وزیری پاکستان برگزار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مراسم امضای توافقنامه توسعه منطقه ویژه اقتصادی رشکای ذیل سی پیک به منظور ترغیب سرمایه گذاری های خارجی در پاکستان، امروز (دوشنبه) در کاخ نخست وزیری پاکستان با حضور عمران خان نخست وزیر، سپهبد بازنشسته ارتش عاصم سلیم باجوا رئیس سی پیک، یاوجینگ سفیر چین و دیگر مقامات برگزار شد. به دلیل همجواری و روابط نزدیک دوستانه پاکستان و چین، مناطق ویژه اقتصادی وابستگی اقتصادی دو کشور نسبت به یکدیگر را افزایش می دهند که دارای مزایای اقتصادی متقابل هستند. بخش 13 قانون مناطق ویزه اقتصادی 2012، هیئت سرمایه گذاری فدرال، ایالت مربوطه و توسعه دهندگان مناطق ویژه اقتصادی را به توافق نامه توسعه ملزم می سازد که موظف به توسعه و بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی هستند.

 

گفتنی است تاسیس منطقه ویژه اقتصادی رشکای از طریق مشارکت بخش های دولتی و خصوصی اجرا خواهد شد و در این راستا، شرکت توسعه و مدیریت منطقه اقتصادی خیبر پختون خوا و شرکت جاده و پل سازی چین همکاری متقابل را خواهند داشت. هزینه منطقه ویژه اقتصادی رشکای 128 میلیون دلار است درحالیکه مورخ 14 مهر 1398 برابر 6 اوت 2019 به آن وضعیت منطقه اقتصادی ویژه داده شد و در  آوریل همان سال قرار داد آن به امضاء رسید. هیئت سرمایه گذاری برای ایجاد این منطقه تحت سی پیک برای جذب سرمایه گذاری، توسعه همه جانبه خیبر پختون خوا، ایجاد فرصت های شغلی، توسعه صنعتی و افزایش صادرات تلاش کرد. منطقه رشکای به عنوان نخستین محل اتصال مسیر سی پیک از اهمیت رقابتی برخوردار است و پتانسیل گسترده ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه چینی را دارد. دولت فدرال برای موفقیت پروژه منطقه ویژه اقتصادی رشکای متعهد به ارائه مبلغ 1.8 میلیارد روپیه از بودجه سالانه شده است که بوسیله این کمک مالی 210 مگاوات برق و 30 ام ام سی اف دی گاز در اختیار منطقه قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1