خبر فوری

 
 
امضای تفاهم نامه میان هیئت پاکستانی و بحرینی در منامه
کد خبر :1400418516

18:06 1400/05/08


برچسب ها : امضای توافق نامه, پاکستان و بحرین, روابط دو جانبه, منامه, هیئت توسعه اقتصادی بحرین, هیئت سرمایه گذاری پاکستان,

در پایان دومین نشست کمیسیون مشترک وزرا در منامه، یک تفاهم نامه همکاری میان هیئت سرمایه گذاری پاکستانی (BOI) و هیئت توسعه اقتصادی بحرین امضا شد.


 

منامه : به گزارش راز نیوز | در پایان دومین نشست کمیسیون مشترک وزرا در منامه، یک تفاهم نامه همکاری میان هیئت سرمایه گذاری پاکستانی (BOI) و هیئت توسعه اقتصادی بحرین امضا شد. با توجه به جزئیات منتشر شده توسط هیئت سرمایه گذاری، تفاهم نامه به مدت دو سال اعتبار دارد و با تصویب هر دو طرف تمدید خواهد شد.

خالد ابراهیم حمیدان مدیر ارشد توسعه اقتصادی بحرین و جمیل احمد قریشی مدیر کل هیئت سرمایه گذاری پاکستان، به نمایندگی از دولت های خود تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.

به گفته هیئت سرمایه گذاری پاکستان، زمینه های تمرکز در تفاهم نامه شامل تولید، گردشگری، تدارکات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات مالی، بهداشت، آموزش و مهارت آموزی می باشد.

همچنین وزرای خارجه پاکستان و بحرین هیئت های مربوطه خود را در نشست کمیسیون مشترک وزرا در منامه، رهبری کردند.

هر دو کشور اهمیت جلسات منظم سازوکار دو جانبه و دیدارهای سطح بالا را بر تقویت روابط مؤثر خواندند.

از نظر همکاری اقتصادی، دو کشور با تمرکز ویژه بر اقتصاد و توسعه تجارت، پتانسیل عظیمی را در زمینه های مورد علاقه مشترک تشخیص دادند، و همچنین توافق شد كه از یكدیگر برای مشاركت در فعالیت های مربوط به تفاهم نامه از قبیل كنفرانس ها، هم اندیشی ها، نقشه ی جاده ای، كارگاه ها، همایش ها، نمایشگاه ها و هیئت های تجاری دعوت شود.

علاوه بر این، دو کشور توافق کردند که مذاکرات در مورد یک توافق نامه جامع مشارکت اقتصادی را آغاز کنند، و به همین مناسبت لیستی از صادرکنندگان پاکستانی قطعات خودرو، توسط مقامات پاکستانی به عنوان مشارکت احتمالی به مقامات بحرینی ارائه شده است.

و در آخر شاه محمود قریشی با نخست وزیر بحرین و ولی عهد سلمان بن حمد بن عیسی الخلیفه در منامه دیدار کرد.

ارسال نظر

 
1