خبر فوری

 
 
امضای 15 تفاهمنامه همکاری میان پاکستان و چین با حضور نخست وزیران دو کشور
کد خبر :1064940245

11:11 1397/08/12


برچسب ها : پاکستان, چین,

دو کشور در سطح هیئت سیاسی و اقتصادی با یکدیگر به مذاکره پرداختند و در انتها 15 تفاهنامه همکاری در زمینه های مختلف را به امضا رساندند.


پکن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،عمران خان نخست وزیر پاکستان دقایقی پیش با لی کی چیانگ همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان پس از حضور در محل کاخ نخست وزیری چین مورد استقبال همتای چینی خود و کابینه وی قرار گرفت و پس از آن با رژه افتخاری نیروهای نظامی چین و مراسم رسمی استقبال به داخل ساختمان کاخ نخست وزیری رفت.

بر اساس اعلام منابع آگاه،در دیدار نخست وزیران دو کشور،دو طرف در خصوص افزایش همکاری ها در زمینه های اقتصادی،تجاری و استراتژیک موافقت نمودند.

در این دیدار نخست وزیر پاکستان،همتای چینی خود را از اولویت های پاکستان در پروژه CPEC،برنامه های دولت برای اصلاحات اقتصادی و نیازهای مربوط آگاه کرد.

نخست وزیر چین در این دیدار اظهار داشت پروژه سی پیک نه تنها برای پاکستان و چین بلکه برای تمام منطقه تحول آفرین خواهد بود.

وی افزود:چین دارای روابط دیرینه با پاکستان است و ما در کنار پاکستان خواهیم ماند.

پس از دیدار عمران خان با لی کی چیانگ،دو کشور در سطح هیئت سیاسی و اقتصادی با یکدیگر به مذاکره پرداختند و در انتها 15 تفاهنامه همکاری در زمینه های مختلف را به امضا رساندند.

هیئت های پاکستانی و چینی تفاهم نامه هایی برای استفاده از تکنولوژی های جدید در  زمینه های کشاورزی،همکاری در زمینه علمی و آموزش عالی،همکاری در امور انتظامی و امنیتی پلیس و همکاری های  صنعتی میان با یکدیگر را انجام دادند.

طبق گفته منابع آگاه،چین در زمینه برپایی مناطق آزاد اقتصادی در خاک پاکستان،با دولت پاکستان همکاری و مساعد لازم را خواهد داشت.

علاوه بر این،معاهدات دیگری میان چین و پاکستان صورت گرفت که بر اساس آن دو کشور  در زمینه تبادل اطلاعات علوم زمین شناسی،جنگلی و محتوای الکترونیکی همکاری خواهند داشت.

همچنین وزرای خارجه دو کشور تفاهم نامه ای در زمینه همکاری استراتژیک را به امضا رساندند.

ارسال نظر

 
1