خبر فوری

 
امضا نمودن تفاهم نامه دسترسی به داده های اینترپل توسط آژانس تحقیقات فدرال پاکستان
کد خبر :1572487420

17:40 1401/11/09


برچسب ها : آژانس تحقیقات فدرال, امضا, امضای توافق نامه, امضای قرارداد, اینترپل, پلیس پاکستان, تفاهم نامه, مدیر کل آژانس تحقیقات فدرال,

تفاهم نامه ای با موضوع امکان دسترسی پلیس پاکستان به داده های اینترپل، میان آژانس تحقیقات فدرال اسلام آباد (FIA) و دفتر مرکزی ملی اینترپل در پاکستان امضا گردید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | تفاهم نامه ای با موضوع امکان دسترسی پلیس پاکستان به داده های اینترپل، میان آژانس تحقیقات فدرال اسلام آباد (FIA) به ریاست محسن بت و دفتر مرکزی ملی اینترپل در پاکستان به سرپرستی ملک سکندر حیات امضا گردید.

این تفاهم نامه در حضور دکتر اکبر نصیر خان بازرس کل نیروی انتظامی اسلام آباد، ملک سکندر حیات مدیر دفتر ملی مرکزی اینترپل پاکستان، مقامات FIA و یک هیئت سه نفره از اینترپل به امضا رسید.

پس از امضای تفاهم نامه، ملک سکندر حیات شرکت کنندگان را در خصوص ساز و کار و پایگاه های اطلاعاتی اینترپل آگاه نمود و گفت: سازمان های مجری قانون می توانند با امضای قرارداد به پایگاه های مختلف جرایم دفتر مرکزی ملی اینترپل دسترسی پیدا نمایند.

در ادامه این نشست، هیئت اینترپل توضیحاتی را در خصوص پایگاه داده سیستم مدیریت سوابق و ردیابی تسلیحات غیرقانونی اینترپل (iARMS) به حاضرین در جلسه ارائه دادند و گفتند: iARMS می تواند به شناسایی اسلحه های گرم، الگوها و مسیرهای قاچاق دست یابد و به پلیس در مقابله با چنین جنایاتی کمک کند.

در همین حال، محسن بت مدیرکل آژانس تحقیقات فدرال از نقش مهم اینترپل در کمک به پلیس در سراسر جهان قدردانی کرد و گفت: پلیس و سازمان های مجری قانون از ابزار و قابلیت های اینترپل بهره می برند بطوری که با استفاده از آخرین فناوری و تقویت پیوندهای پلیس بین المللی، نیروی پلیس در پاکستان می تواند به طور جد با چالش های مدرن روبرو گردد.

وی در پایان این دیدار اذعان کرد: آژانس‌هایی که این توافق‌نامه‌ها را امضا نموده اند، به پایگاه داده‌ اینترپل دسترسی خواهند داشت  که این امر به مبارزه با جرایم سایبری و مالی به ویژه بهره کشی جنسی از کودکان کمک خواهد کرد.

 

ارسال نظر

 
1