خبر فوری

 
 
آمریکا می داند مذاکرات با طالبان بدون پاکستان ثمر بخش نخواهد بود
کد خبر :92621473

23:43 1398/01/24


برچسب ها : افغانستان, آمریکا, پاکستان, جنگ, خروج, طالبان, مذاکرات,

فرمانده سابق ستاد کل ارتش پاکستان اظهار داشت آمریکا می داند که برای نتیجه گرفتن در مذاکرات با طالبان باید از پاکستان کمک بگیرد۔


 

 

به گزارش راز نیوز اسلم بیگ، رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان اظهار داشت که ایالات متحده می داند که مذاکره با طالبان افغانستان بدون پاکستان موفق نخواهد شد۔ در حالی که پاکستان تصیم جدا گانه ای برای عدم شرکت در این مذاکرات نداشته موضع اصلی پاکستان از اول عدم شرکت در این مذاکرات بوده است۔

 

وی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه 92 اظهار داشت که پاکستان دوست ندارد با ایالات متحده صحبت کند.موضع پاکستان این است که همه نمایندگان افغانستان باید در مذاکرات شرکت کنند و مسئلۀ افغانستان را باید خود مردم افغانستان حل کنند.

 

وی افزود باید تمامی گروهای افغانستان در روند این مذاکرات دخیل باشند در این صورت ما نیز می توانیم در این مذاکرات شرکت کنیم۔

وی افزود در مسکوکنفرانسی بین کشورهای منطقه در رابطه با صلح افغانستان برگزارخواهد شد و پاکستان نیز در این کنفرانس شرکت خواهد کرد۔

وی اضافه  کرد برای برقراری صلح در منطقه مشارکت پاکستان لازم می باشد۔ بعضی ها فکر می کنند با عدم شرکت پاکستان در مذاکرات طالبان افغانستان نقش هند در منطقه افزایش خواهد یافت. نقش هند درمنطقه محدود می باشد در حال حاضر هیچ کشوری نقش هند را در منطقه قبول ندارد چون هند در حال گسترش تروریسم در منطقه می باشد و این را همه می دانند۔

 

بعد از خروج  ایالات متحده آمریکا ، طالبان افغانستان ظرف چند هفته  میتواند داعش را در افغانستان فرو بریزد.این آمریکا است که در افغانستان داعش را پشتیبانی می کند. بعد از خروج آمریک از افغانستان پاکستان نیز می تواند تروریسم را کشورش خاتمه دهد۔ این مشکلات بخاطرمستقربودن امریکا و هند می باشد که در حال گسترش تروریسم می باشند۔

در حال حاضر موقعیت طالبان در افغانستان بسیار قوی است است۔ اگر آمریکا از افغانستان خارج شود طالبان می تواند در ظرف چند هفته یا چند ماه داعش را از بین ببرد۔

 

اگر ایالات متحده از افغانستان خارج نشود با طالبان مواجه خواهد شد۔ و طالبان افغانستان نیزبه ارتش ایالات متحده حمله خواهد کرد. نا گفته نماند که نتیجه حمله ارتش ایالات متحده به هلمند و وارگان واضح است که در این حمله طی 48 ساعت جنگ ارتش آمریكا خسارت های نا قابل جبرانی را دیده است۔ در حال حاضر مهار کردن طالبان برای ایالات متحده سخت تر شده است  80درصد مناطق افغانستان تحت اشغال طالبان می باشد۔ آمریکا نیز میداند که کابل در دست طالبان افغانستان می باشد و آنها می توانند در آنجا نیز حمله کنند. نا گفته نماند که طالبان قبل از آمریکا  انگلیس و روسیه را نیز شکست داده است و آمریکا نیز درافغانستان در حال شکست می باشد۔

 

طالبان افغانستان به ایالات متحده آمریکا فهمانده اند که خود افغانها آینده خود را تعیین خواهند کرد. و همچنین ایالات متحده می داند که بعد رفتن ازافغانستان طالبان دولت اسلامی ،انقلابی و جهادی در افغانستان ایجاد خواهد کرد و آمریکا به همین دلیل نمیخواهد از افغانستان خارج شود۔ چون امریکا از چنین دولتی می ترسد و به همین خاطر طالبان افغانستان  را از قدرت دور نگه داشته است۔

 

ارسال نظر

 
1