خبر فوری

 
 
امر الله صالح : پاکستان برای ایجاد فتنه و خونریزی در افغانستان از طالبان استفاده می کند
کد خبر :1235633025

16:05 1398/01/16


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تروریست, تروریسم, طالبان,

امر الله صالح نامزد معاون ریاست جمهوری افغانستان و رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی این کشور در بیانیه ای با متهم کردن کشور پاکستان به دخالت در امور داخلی افغانستان گفت : پاکستان برای ایجاد فتنه و خونریزی در افغانستان از طالبان استفاده می کند


 

به گزارش راز نیوز، امر الله صالح نامزد معاون ریاست جمهوری افغانستان و رئیس اسبق سازمان اطلاعاتی این کشور در بیانیه ای با متهم کردن کشور پاکستان به دخالت در امور داخلی افغانستان گفت : پاکستان از طریق طالبان برای افزایش تاثیر منفی خود در کابل، عملیات های تروریستی و افراط گرایی در افغانستان انجام می دهد. وی برای تایید گفته خود عنوان داشت که طالبان در پاکستان از حمایت ویژه ای برخوردار است و این کشور نخستین خانه طالبان است.
صالح خاطر نشان کرد، رهبران گروه تروریستی طالبان که با آمریکا در دوحه مذاکرات می کنند، با پرواز از شهرهای کراچی یا اسلام آباد پاکستان به قطر سفر می کنند. گاهی نیز پاکستان در پرواز های خصوصی نیروی هوایی خود رهبران طالبان را از جایی به جای دیگر منتقل می کند.
وی تصریح کرد که شورای رهبران طالبان معروف به شورای کویته نیز است . این افراد برای جمع بندی نتایج و یا برنامه ریزی های خود از شهر های مختلف پاکستان در کویته جمع می شوند. پاکستان همیشه در تلاش برای برپایی دولتی ضعیف و مذهبی در افغانستان بوده است. وی طی اشاره به سخنان نخست وزیر پاکستان عمران خان در رابطه با این موضوع که باید در افغانستان نیز دولت موقت تشکیل شود، ابراز داشت که چنین سخنان به معنی تضعیف قوانین و خود کشور افغانستان است. اما این درحالی است که مقامات پاکستان پس از واکنش مقامات افغانستان به این سخن اظهار داشتند که مقامات افغانستان این سخن را به معنای درست آن متوجه نشده اند.
امر الله صالح در ادامه سخنان خود بیان داشت که دولت پاکستان خواهان جریان داشتن روند نا امنی و تروریسم در افغانستان است، زیرا این سیستم به نفع پاکستان است. درحالی که افغانستان خواستار روابطی دوستانه میان دو کشور پاکستان_افغانستان است، اما متاسفانه در حال حاضر موقعیت چنین اقدامی فراهم نیست . پاکستان کشوری است که در همه حال از گروه های تروریستی و خون ریزی همچون طالبان برخلاف افغانستان حمایت می کند.

ارسال نظر

 
1