خبر فوری

 
 
امتناع طالبان از مذاکره با نمایندگان دولت افغانستان
کد خبر :2004791586

12:42 1399/01/11


برچسب ها : دولت افغانستان, ذبیح الله مجاهد, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان, مذاکرات صلح,

در پی اعلام اسامی تیم 21 نفره از سوی دولت افغانستان جهت آغاز مذاکرات افغان-افغان، طالبان افغانستان با رد این تیم از مذاکره با دولت افغانستان امنتاع ورزید.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در پی اعلام اسامی تیم 21 نفره از سوی دولت افغانستان جهت آغاز مذاکرات افغان-افغان، طالبان افغانستان با رد این تیم از مذاکره با دولت افغانستان امنتاع ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان با رد اسامی تیم 21 نفره اعلام شده از سوی کابل ابراز داشت: در فهرست اعلام شده از سوی دولت نمایندگان تمامی قبایل افغانستان حضور ندارند و بر همین اساس ما حاضر به مذاکره با تیم اعلام شده نیستیم.

وی افزود: حضور نمایندگان تمامی قبایل و گروه های افغان در تیم مذاکره کننده دولت الزامی است و در غیر این صورت مذاکرات نتیجه بخش نخواهند بود و تصمیمات اتخاذ شده از سوی تمامی گروه ها مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

لازم به ذکر است پیش از این دولت افغانستان، فهرستی از اسامی 21 تن از اعضای تیم مذاکره کننده با طالبان افغانستان را منتشر و آنان را به عنوان نمایندگان رسمی دولت افغانستان اعلام کرده بود که ریاست این تیم را محمد معصوم استنکزئی از افسران سابق اطلاعات افغانستان بر عهده داشت.

ارسال نظر

 
1