خبر فوری

 
امام جمعه چلت نگر خطاب به هیئت حاکمه پاکستان: پیش از حرکت شیعیان به سمت انقلاب، مجاهدین ما را آزاد کنید
کد خبر :1387677407

14:23 1399/07/19


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده شیعه, سازمان های امنیتی, شیعه, هیئت حاکمه پاکستان,

حجت الاسلام و المسلمین منیر حسین امام جمعه چلت نگر طی سخنرانی در پیاده روی نمادین اربعین حسینی خطاب به سازمان های امنیتی و دولت فدرال پاکستان، ضمن درخواست آزادی افراد شیعه ربوده شده، گفت: پیش از حرکت شیعیان به سمت انقلاب، مجاهدین ما را آزاد کنید.


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام و المسلمین منیر حسین امام جمعه چلت نگر طی سخنرانی در پیاده روی نمادین اربعین حسینی خطاب به سازمان های امنیتی و دولت فدرال پاکستان، ضمن درخواست آزادی افراد شیعه ربوده شده، با اشاره به شخصی به اسم بابا جان ملقب به کربلایی که به دست نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شده است، گفت: آفرین بر شمایی که شخصیتی چون احسان الله احسان (سخنگوی سابق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که چند ماه گذشته از دست نیروهای امنیتی ارتش پاکستان فرار کرد.) که دستانش به خون نونهالان مدرسه ارتش در پیشاور آغشته است را دعوت کرده و بر سر سفره خود نشاندید و آفرین بر شمایی که او را آزاد کرده و متواری کردید؛ آفرین بر شمایی که بابا جان ما را در اسارت خود دارید شکنجه می کنید و آنها را به 40 الی 90 سال حبس محکوم کرده اید!

وی در ادامه طی درخواست آزادی افراد ربوده شده شیعه از هنزه، گفت: از سازمان های مسئول، شخصیت های مسئول و برجسته کشور می خواهم تا مجاهدین ما را که برای حقوق و آزادی منطقه و کشور می جنگند را آزاد کنید. شما می توانید مجاهدین ما را با قرار دادن در مرز ها امتحان کنید، چون میهن پرست تر از شخصیت هایی چون بابا جان ما نخواهید یافت، این افراد علیه پاکستان نیستند، شما باید هرچه سریعتر این قهرمانان ملی ما را آزاد کنید و به این جریان بی عدالتی های خود پایان دهید و به جای این افراد و مجاهدین، تروریست هایی که با خروج از مدارس دینی بلوچستان، کویته را به خاک و خونه کشیدند و آن مدارسی که چنین افرادی را در پیشاور آموزش می دهند را دستگیر کنید، شما خوب می دانید که منظور من از این مدارس دینی، کدامین مدارس هستند، اینها افرادی هستند که به سوریه می روند و پس از بازگشت کشور و کویته را به خاک و خون می کشند، شما قدرت کشور هستید و بهتر اشاره های من را متوجه می شوید. ما از شما می خواهیم تا این عناصر تروریستی را به جای بابا جان ها به زندان اندازید. دولت و هیئت حاکمه، حکم مادر را دارد، برای همین ما از شما درخواست می کنیم.

حجت الاسلام منیر حسین در ادامه سخنرانی خود ابراز داشت که فردا روزی چنین نشود که این افرادی که در پیاده روی نمادین اربعین حسینی شرکت کرده اند، به سمت برپایی انقلاب حرکت کنند، پس شما پیش از این اقدام، باید هرچه سریعتر مجاهدین ما را که برای حقوق کشور و منطقه جنگیده اند را آزاد کنید.

شایان ذکر است در منطقه هنزه از دو هفته قبل تحصن برای آزادی افراد شیعه که در سال 2011 میلادی ربوده شده اند همچنان جریان دارد. سال 2011 به همراه بابا جان رهبر حزب کارگران مردمی 14 تن از افراد شیعه هنزه توسط سازمان های امنیتی پاکستان ربوده شدند. پس از محکوم شدن این افراد به 90 سال حبس، تظاهرات و درخواست ها برای تجدید نظر از سال 2016 میلادی تاکنون ادامه دارد. خانم گلستان از ساکنان هنزه طی مصاحبه ای ابراز داشت که خانواده های این اسرا که از ده سال اسیر هستند، هدف حملات قلبی و افسردگی قرار گرفته اند، ما از اقوامی نیستیم که به زور اسلحه درخواست های خود را بقبولانیم. ما از تمامی سازمان های حقوق بشری می خواهیم تا در این زمینه کمک کنند. فرزندان این افراد به دلیل بحران های اقتصادی به شدت در مشکل و تنگنا قرار گرفته اند.

 

ارسال نظر

 
1