خبر فوری

 
الیس ویلز: پاکستان به وعده های خود در خصوص برنامه اف ای تی اف عمل کند
کد خبر :592359914

17:04 1398/11/05


برچسب ها : FATF, آمریکا و هند, الیس ویلز, پاکستان و آمریکا, گروه ویژه اقدام مالی, مبارزه با تروریسم,

الیس ویلز معاون سیاسی وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی گفت: اجرایی کردن برنامه های گروه ویژه اقدام مالی(FATF) توسط پاکستان امری ضروری برای دستیابی به برنامه های مالی صندوق بین المللی مالی و اصلاحات اقتصادی است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| الیس ویلز معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اجرایی کردن برنامه های گروه ویژه اقدام مالی(FATF) توسط پاکستان امری ضروری برای دستیابی به برنامه های مالی صندوق بین المللی مالی و اصلاحات اقتصادی است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، الیس ویلز، معاون سیاسی وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی در گفتگو با خبرگزاری فرامرزی با بیان اینکه آمریکا از اقدامات پاکستان در اجرای برنامه های گروه ویژه اقدام مالی استقبال می کند اظهار داشت: پاکستان به وعده های خود در خصوص گروه ویژه اقدام مالی(FATF)  عمل نماید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا در این زمینه چه کمکی به پاکستان خواهد کرد خاطر نشان کرد: پاکستان باید خود به تنهایی به تمامی وعده های خود عمل نماید، زیرا مطالبات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) موضوعی فنی است نه سیاسی، بر همین اساس باید طبق اقدامات فنی اجرایی گردد.

وی با این حال افزود: آمریکا آماده همکاری با دولت پاکستان در زمینه تحقق برنامه های گروه ویژه اقدام مالی(FATF) و مبارزه با تامین مالی تروریسم است و پاکستان باید بدون هیچ استثناء علیه تمامی گروه های تروریستی فعال در پاکستان دست به اقدام اساسی و پایدار بزند.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس سنای آمریکا از اظهارات الیس ویلز در خصوص پروژه سی پیک انتقاد کرده و آن را دخالت در امور داخلی پاکستان عنوان نمودند.

الیس ویلز با رد این اظهارات تصریح کرد: آمریکا هیچ گاه در امور داخلی پاکستان دخالت نکرده است، البته ما به عنوان دوست پاکستان خواستار آغاز پروژه های هستیم که به نفع اقتصاد و مردم پاکستان باشد و فرصت های شغلی برای مردم در پی داشته باشد.

وی گفت: سرمایه های هزینه شده توسط چین در پروژه سی پیک نه تنها کمک مالی نیست، بلکه به عنوان وام بر سر مردم سایه افکنده است، آمریکا آماده راه اندازی پروژه های اقتصادی و تجاری جهت کمک به وضعیت اقتصادی مردم پاکستان است.

وی با بیان اینکه شرکت اوبر(سامانه درخواست آنلاین تاکسی) تعداد 80 هزار فرصت شغلی برای مردم پاکستان ایجاد کرده است گفت: شرکت های آمریکایی آماده سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان هستند.

الیس ویلز با اشاره به مسئله کشمیر از دولت هند خواستار آزادی رهبران کشمیری که بدون هیچگونه اتهام در بازداشت به سر می برند شد.

وی همچنین افزود: روابط نظامی واشنگتن و دهلی نو در بهترین شرایط خود است.

ارسال نظر

 
1