خبر فوری

 
الکسی اورچوک از سفر قریب الوقوع نخست وزیر روسیه به پاکستان خبر داد
کد خبر :312692178

11:58 1403/06/30


برچسب ها : آصف علی زرداری, آموزش, پاکستان و روسیه, رئیس جمهور پاکستان, راه آهن, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, علم و فناوری, قرآن, معاون نخست وزیر روسیه, نخست وزیر روسیه, همکاری دوجانبه, کشاورزی,

الکسی اورچوک در دیدار با رئیس جمهور پاکستان از سفر نخست وزیر روسیه به پاکستان در ماه اکتبر خبر داد و گفت: این سفر فرصت های گسترده ای را در جهت تقویت بیشتر روابط دوجانبه فراهم می کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و روسیه بر تعهد خود در راستای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و بهبود ارتباطات منطقه ای برای تقویت تعاملات دوجانبه تأکید کردند.

الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه در جریان سفر خود به اسلام آباد ضمن بازدید از کاخ ریاست جمهوری پاکستان با آصف علی زرداری رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مقامات عالی پاکستان و روسیه بر اهمیت افزایش همکاری‌های سودمند متقابل در بخش‌های کلیدی مانند کشاورزی، امنیت غذایی، تجارت، آموزش، راه‌آهن، علم و فناوری و ارتقای ارتباطات قوی بین مردم پافشاری کردند.

آصف زرداری ضمن خوشامدگویی به معاون نخست وزیر روسیه، بر اهمیت بررسی امکانات و فرصت های مختلف تجارت پایاپای برای تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

وی موضوعاتی همچون تسهیل مقررات ویزا، افزایش اتصال از طریق راه آهن، توسعه روابط تجاری و پروازهای مستقیم برای ارتقای ارتباطات میان مردم دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این دیدار اعلام شد که زمینه های زیادی برای افزایش همکاری های دوجانبه در بخش کشاورزی و راه اندازی سرمایه گذاری مشترک وجود دارد؛ در همین راستا یک هیئت تجاری 75 نفره از پاکستان در ماه اکتبر به روسیه سفر خواهند کرد تا فرصت‌های همکاری تجاری و اقتصادی را بررسی کنند.

در ادامه این نشست الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه بیان کرد: روسیه مشتاق توسعه همکاری با پاکستان در زمینه های امنیت غذایی، علم و فناوری، آموزش، اتصال و راه آهن است.

وی همچنین از سفر نخست وزیر روسیه به پاکستان در ماه اکتبر خبر داد و گفت: سفر نخست وزیر روسیه به پاکستان در ماه اکتبر فرصت های گسترده ای را در جهت تقویت بیشتر روابط دوجانبه فراهم می کند.

معاون نخست وزیر روسیه در پایان اظهارات خود بیان کرد: روسیه برای همه ادیان و فرهنگ مسلمانان احترام زیادی قائل است و توهین به قرآن کریم را به شدت محکوم می کند.

ارسال نظر

 
1