خبر فوری

 
 

 

کراچی: به گزارش راز نیوز | الطاف حسین بنیانگذار جنبش ملی متحد (MQM) در یک سخنرانی گفت: دولت پاکستان اخیراً شروع به تخریب املاک مهاجران در سرتاسر کراچی کرده است تا جایگاهی برای اجرای توافقات خود با چین و شهر بندری سند را به مستعمره ایالتی پنجاب تبدیل کنند.

وی افزود: دولت پاکستان با چین قرارداد منعقد کرده و به دولت چین قول داده است که نیروهای امنیتی پاکستان، کراچی را تخلیه کنند تا بتوانند بنا بر میل خود ساختمان ها را بسازند.

ارتش پاکستان در عملیاتی در ‌شب یکشنبه 14 آذر (5 دسامبر)، دیوارهای قلعه لعل را در نزدیکی دفتر مرکزی MQM (جنبش ملی متحد) در عزیزآباد کراچی تخریب کرده و.این تخریب تلاش آشکار ارتش برای توقف تجمع مردمان سندی بود که برای 9 دسامبر، روز شهدا در قلعه لعل برنامه ریزی شده بود.

دولت پاکستان اخیرا برج نسله را که یک ساختمان مسکونی در کراچی بوده را به دستور رئیس دیوان عالی پاکستان تخریب کرد. در ادامه الطاف حسین به شدت این تخریب را محکوم کرد و گفت که تخریب شهرک ها و تخلیه آنها مساوی با قتل اقتصادی است. همچنین به دستور ظالمانه ثاقب نثار رئیس سابق دادگستری پاکستان، هزاران خانه قانونی مهاجران در کراچی غیرقانونی اعلام و حکم تخریب آن صادر گردید.به همین ترتیب گلزار احمد رئیس دادگستری فعلی، مانند ثاقب نثار، به دستور ارتش پاکستان به تخریب خانه ها و مغازه ها در کراچی ادامه داد.

به دستور گلزار احمد رئیس دیوان عالی پاکستان حکم تخریب هزاران خانه، مغازه و بازار در گجرانوالا، مجتمع راه آهن، مجتمع موسی، غریب آباد، شهر اورنگی، باغ، بازار ملکه، پارک الله دین و سایر مناطق در کراچی، به ویژه ساختمان مسکونی نسلا را صادر کرد.

وی افزود: ساکنانی که این آپارتمان ها را به طور قانونی خریداری و برای زندگی پس انداز می کردند از خانه بیرون شده و برج نسلا در حال تخریب است، در حالی که هیچ یک از سازندگان این برج گرفتار نشدند. وی همچنین رئیس های دیوان عالی سابق و فعلی را ظالم خواند و آنها را مستحق مرگ و اعدام تلقی کرد.

دیوان عالی پاکستان از یک سو در حال تخریب برج نسلا در کراچی است، اما از سوی دیگر، برج غیرقانونی گراند حیات در اسلام آباد را قانونی کرده و اجازه ساخت آن را داده است، زیرا در آن آپارتمان های ژنرال ها، قضات دیوان عالی و دیگر افراد با نفوذ قرار دارند.

الطاف حسین ادامه داد: خانه‌های مردم عادی در کراچی تخریب می‌شوند، در حالی که میدان‌های تجاری، سالن‌های عروسی، سینماها و دیگر مراکز تجاری هنوز در زمینی که برای دفاع در نظر گرفته شده است، پابرجا و دادگاه عالی پاکستان دستور تخریب آنها را صادر نکرده است.

وی در ادامه گفت: دادگاه عالی پاکستان تحت کنترل ارتش پاکستان و تصمیمات آن به دستور ارتش اتخاذ می شود. همچنین در گزشته هیچ کس باور نمی کرد، اما اینک گفته ی من به حقیقت پیوست، زیرا شواهد در مقابل مردم قرار گرفته است که رئیس دادگستری پاکستان به مردم ظلم کرده و به دستور ارتش تصمیم می گیرد.

الطاف حسین در پایان سخنرانی خود خاطر نشان کرد: دیوان عالی پاکستان با مشروعیت بخشیدن به هر حکومت نظامی، نقش عمده ای در نابودی پاکستان داشته و از هر اقدام نادرست و غیرقانونی ارتش پاکستان حمایت می کند.

 

 

ارسال نظر

 
1