خبر فوری

 
الحاق چهارمین ناوچه سبک نوع ملجم به ناوگان نیروی دریایی ارتش پاکستان
کد خبر :880525005

10:40 1402/03/01


برچسب ها : بندر کراچی, پاکستان و ترکیه, ناوچه سبک, نیروی دریایی ارتش پاکستان, نیروی دریایی پاکستان, کشتی جنگی, کشتی سازی,

چهارمین ناوچه سبک کلاس بابر نوع ملجم به نام پی ان اس طارق که با همکاری دو کشور پاکستان و ترکیه ساخته شده است، به ناوگان نیروی دریایی پاکستان ملحق شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس قرار داد منعقد شده میان دو کشور پاکستان و ترکیه در ژوئن 2018 میلادی ، کشور ترکیه متعهد شد تا فناوری ساخت کشتی های جنگی را به پاکستان منتقل کند که بر این اساس دو ناوچه با همکاری دو کشور در ترکیه و دو عدد دیگر نیز در پاکستان ساخته شوند.

چهارمین و آخرین ناوچه از کلاس بابر نوع ملجم به نام "پی ان اس طارق" که با مشارکت شرکت های کشتی سازی دو کشور در بندر کراچی آماده شده است، روز گذشته (21 مه / 31 اردیبهشت) به ناوگان نیروی دریایی پاکستان ملحق شد.

براساس گزارش خبرگزاری های پاکستان، این ناوچه سبک حدود 3 هزار تن وزن و دارای سرعت حرکت 31 گره دریایی می باشد. ناوچه مجهز به موشک های سطح آب، زیر آب و هوا، سیستم پرتاب موشک عمودی 12 سلولی و سلاح های مرگبار می باشد. این ناوچه همچنین دارای بروز ترین رادار ها، سنسورها، سلاح ها و عرشه فرود هلیکوپتر است.

در ادامه گزارش بیان شد که کشور ترکیه در انتقال فناوری و ساخت کشتی های جنگی همکاری کلیدی با پاکستان داشته است. مراسم افتتاحیه این ناوچه سبک قرار است مورخه 1 خردار برگزار شود.

ارسال نظر

 
1