خبر فوری

 
 
اقدامات پاکستان برای خارج شدن از لیست خاکستری FATF اطمینان بخش نیست
کد خبر :1649981094

10:10 1397/07/28


برچسب ها : FATF, پاکستان, گروه ویژه اقدام مالی,

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تررویسم بر اساس معیارهای بین المللی را غیر قابل اعتماد قلمداد کرد


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،نمایندگان آسیا و و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تررویسم بر اساس معیارهای بین المللی را غیر قابل اعتماد قلمداد کردند.

منابع آگاه در گفتگو با خبرگزاری دان خبر دادند که نمایندگان آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی با انتشار گزارشی از مشاهدات خود تمامی مدیران سازمان ها را آگاه کردند.

در این گزارش به ناقص بودن قوانین،قواعد و مکانیزم سازمان ها اشاره شده و گفته شده است که پاکستان با وضعیت فعلی خود نمیتواند از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی(FATF) خارج شود.

نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FTAF) در سفر خود به پاکستان به منظور مذاکره و بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با وزارت های خارجه،خزانه داری،کشور و وزارت قانون دیدار و گفتگو کردند.

این نمایندگان علاوه بر وزارت خانه های مذکور با کمیسیون اوراق بهادار و بورس پاکستان(SECP)، بانک مرکزی پاکستان، اداره ملی مبارزه با تروریسم(NACTA)، آژانس تحقیقات فدرال (FIA)، هیئت فدرال درآمد(FBR) ،سازمان بازرسی ملی(NAB) ،سازمان مبارزه با مواد مخدر، واحد نظارت مالی(FMU)، اداره مرکزی پس انداز ملی و گروه مبارزه با تروریسم ایالت ها دیدار و مذاکراتی را داشته اند.

نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FTAF) خبر دادند که گزارش تهیه شده این گروه 15 نوامبر به پاکستان ارائه خواهد شد و پس از آن پاکستان ظرف مدت 15 روز ملزم به ارائه پاسخ در این زمینه خواهد بود و نمایندگان آسیا و اقیانوسیه پس از بررسی این پاسخ،گزارش موقت خود را به گروه ویژه اقدام مالی(FTAF) ارائه خواهند داد.

لازم بذکر است نمایندگان آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FTAF) در ماه های مارس و آوریل سال آینده بار دیگر به پاکستان سفر خواهند داشت و در این سفر بار دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان بر اساس نکات گروه ویژه اقدام مالی(FTAF) مورد بررسی قرار خواهد گرفت و گزارش مربوطه در جولای 2019 به طور عمومی منتشر خواهد گردید.

به مقامات پاکستان به طور واضح و صریح گوشزد گردیده است که چنانچه پاکستان خواهان خروج از لیست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی(FTAF) است باید پیش از سفر بعدی نمایندگان این گروه،اقدامات لازم را انجام دهند و در غیر این صورت پاکستان وارد لیست سیاه این گروه خواهد شد.

بر اساس گفته های منابع آگاه،این نمایندگان به کوتاهی های صورت گرفته در زمینه مبارزه با پولشویی،کنترل انجمن و سازمان های غیر رسمی و تامین مالی تروریسم اشاره کرده و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان ها در این رابطه را اطمینان بخش نداستند و خواستار رفع نواقص مربوطه شدند.

لازم بذکر است پاکستان تا ماه سپتامبر سال آینده فرصت دارد تا 10 نکته اساسی برنامه عملیاتی گروه ویژه اقدام مالی(FATF) را در سطح کشور عملی نماید.

ارسال نظر

 
1